• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΔΩΝΑΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2010, 16:50

    Είμαι Χημικός Μηχανικός και ασχολούμαι για πάνω απο 30 χρόνια με την δια βίου μάθηση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τόσο απο πλευράς εργαζομένων όσο και απο πλευράς ανέργων (διασύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας).Όπως,πιστεύω, γνωρίζετε,κάτω απο τις σημερινές συνθήκες οικονομικής συγκυρίας και υψηλής -και αυξανόμενης- ανεργίας,η δυνατότητα απασχόλησης ενός αποφοίτου, σε πολύ μικρό βαθμό μόνο εξαρτάται απο το βασικό πτυχίο και πολύ περισσότερο απο την εξειδίκευσή του είτε μεσω μεταπτυχιακών σπουδών είτε μέσω προγραμμάτων κατάρτισης και επιμόρφωσης.Στη λογική αυτή, η επιλογή της "πλέον επιθυμητής" σχολής/τμήματος αποκτά αρκετή ελαστικότητα,κάτω απο το άγχος των προοπτικών απασχόλησης.Άν μάλιστα ληφθεί υπόψη το δυσβάσταχο κόστος των φροντιστηρίων το οποίο είναι ουσιαστικά υποχρεωμένη μιά οικογένεια να υποστεί,η ελαστικότητα αυτή γίνεται μεγαλύτερη απέναντι στον στόχο της εισαγωγής σε κάποιο ΑΕΙ έστω και χαμηλώτερης προτεραιότητας.Άν επιπλέον αναλογιστεί κανείς και το πιθανό κόστος της φοίτησης σε πόλη εκτός του τόπου διαμονής, η ελαστικότητα φθάνει ίσως στα όριά της.Επομένως η βέλτιστη επιλογή έχει ουσία για μικρό μόνο αριθμό υποψηφίων και κυρίως αυτών που έχουν εναλλακτικούς δρόμους σε περίπτωση αποτυχίας. Συμπληρωματικά στα ανωτέρω-τα οποία στο σκεπτικό της διαβούλευσης δεα λαμβάνονται υπόψη-εκτιμώ ότι οι "λόγοι επι της ουσίας" που εκτίθενται στο σκεπτικό αυτό ελάχιστα διαφοροποιούνται άν η κατάθεση γίνει πριν ή μετά τις εξετάσεις. Αντίθετα,οι "μετέωρες" εκτιμήσεις γίνονται πολύ λιγότερο μετέωρες μετα τη γνώση της βαθμολογίας.Επομένως η επιλογή του Τμήματος είναι φανερό οτι είναι πολύ πιο σημαντική απο τον χρόνο ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και τον προγραμματισμό του καλοκαιριού.Και δεν χρειάζεται νομίζω να αναφερθώ στα σχόλια περι άγχους κλπ των υποψηφίων κατά τον Μάρτιο που τελικώς τον καθιστούν τον πλέον ακατάλληλο μήνα για κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων.Πιστεύω οτι μια τέτοια -επι μέρους, μπροστα στην σχεδιαζόμενη συνολικότερη μεταρρύθμιση του χώρου της Παιδείας-αλλαγή,θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μετά ή μαζί με σημαντικότερς αλλαγές-πχ την έισοδο σε Σχολή και στην συνέχεια σε Τμήμα, την εξυγείανση της γάγγραινας των φροντιστηρίων κλπ-και πάντως όχι κάτω απο τις σημερινές συνθήκες γιατί έτσι προσθέτει ένα ακόμα λόγο διαμαρτυρίας και αντίθεσης στις επιχειρούμενες αλλαγές και στις ήδη εξαντλητικές και αποκαρδιωτικές θυσίες του μεγαλύτερου μέρους των ελληνικών οικογενειών.