• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΣΧΑΛΗΣ' | 21 Φεβρουαρίου 2019, 13:02

    Είμαι απόφοιτος του τμήματος δασοπονίας & διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος του Ανώτατου τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και κάτοχος μεταπτυχιακού από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Έχω εργασθεί ως ερευνητικό προσωπικό σε Α.Ε.Ι. πανεπιστημιακού τομέα και από το 2014 είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και ασκώ το επάγγελμα του δασοπόνου. Θέλω να υπενθυμίσω στους επιτελείς του υπουργείου τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι απόφοιτοι Α.Ε.Ι. Τ.Ε. τόσο στο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα (τα οποία προβλήματα και γνωρίζουν). Στον ιδιωτικό τομέα πάρα πολλές φορές αποκλειόμαστε από διαγωνισμούς δημοσίων έργων/μελετών – ιδιωτικών μελετών (διότι σχεδόν όλες ακόμα και οι ιδιωτικές μελέτες υποβάλλονται προς έγκριση σε δημόσιες αρχές) παρ όλου που εμπίπτουν στο γνωστικό μας αντικείμενο και ενώ αφορούν αντικείμενα που έχουμε διδαχθεί και εξετασθεί επιτυχώς. Και φυσικά στο δημόσιο οι συνάδελφοι Τ.Ε. αντιμετωπίζονται ως υπάλληλοι δεύτερης κατηγορίας και ας έχουν ακόμα και διδακτορικά (δύσκολη υπηρεσιακή εξέλιξη, κατώτερο μισθολόγιο, κλπ). Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ήδη από το 2001 η νομοθεσία έχει ξεκαθαρίσει ότι τα Τ.Ε.Ι. είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ότι τα Α.Ε.Ι. αποτελούνται από δύο παράλληλους τομείς, το πανεπιστημιακό και τον τεχνολογικό, οι οποίοι είναι ισότιμοι και ισόβαθμοι ως προς την ισχύ. Γιατί δεν εφαρμόζει το ίδιο το κράτος τη νομοθεσία? Γιατί συνεχίζει να υποκύπτει σε εκβιασμούς και στα θέλω συντεχνιών που έχουν φέρει τη χώρα σε αυτήν την κατάσταση και τους νέους ανθρώπους στην ξενιτιά? Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξει πράγματι σκεπτικό και ρότα το Ελληνικό κράτος και να εφαρμόσει πλήρως τη συνθήκη της Μπολόνια? Πράγμα που θα οδηγήσει στο άνοιγμα όλων αυτών των κλειστών επαγγελμάτων (ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, κλπ., που αποφασίζουν μόνοι τους ποιος έχει δικαίωμα υπογραφής και ποιος όχι, καθαρά συντεχνιακά) και να μειωθεί το κόστος του πολίτη π.χ. για μία μελέτη για την κατασκευή μιας οικοδομής ή ενός καταστήματος, κλπ.. Όσοι σκέφτονται λογικά και αντικειμενικά αντιλαμβάνονται ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία πραγματική διαφορά ανάμεσα σε έναν απόφοιτο Α.Ε.Ι. Π.Ε. και σε έναν απόφοιτο Α.Ε.Ι. Τ.Ε. Αυτός που ενδιαφερόταν να μάθει την επιστήμη του και την αγαπούσε έμαθε είτε πήγε πανεπιστήμιο είτε Τ.Ε.Ι. Καλούς αποφοίτους βγάζουν και τα πανεπιστήμια αλλά και τα ΤΕΙ όπως ισχύει και το αντίθετο. Και αλήθεια οι καθηγητές των ΤΕΙ (που πολλοί από αυτούς έχουν πτυχίο ΤΕΙ) συνέβαλαν στην αναβάθμιση των ιδρυμάτων για την μετεξέλιξή τους σε πανεπιστήμια και οι ίδιοι να γίνουν πανεπιστημιακοί καθηγητές, οι απόφοιτοι και οι φοιτητές δεν συνέβαλαν καθόλου στην αναβάθμιση των ιδρυμάτων τους? Γιατί στα νομοσχέδια (όπως και στο παρόν) περιλαμβάνετε η αναβάθμιση των καθηγητών ΤΕΙ (που καλώς γίνεται) σε καθηγητές πανεπιστημίου αλλά δεν προβλέπεται αντίστοιχα η ισοτίμηση των πτυχίων των αποφοίτων και των νυν φοιτητών με τα νέα πτυχία των πανεπιστημίων που θα ιδρυθούν όπως έχει γίνει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις? Μήπως επειδή υπάρχουν καθηγητές των πανεπιστημίων αλλά και των ΤΕΙ που ταυτόχρονα είναι μέλη ή ακόμα και πρόεδροι ενώσεων που δεν το θέλουν για να εξυπηρετήσουν συντεχνιακά τους όμοιούς τους? Επίσης πιστεύω ότι ένας καθηγητής είναι επιτυχημένος όταν καταφέρνει να βγάζει αποφοίτους που αν δεν είναι καλύτεροι από αυτόν να είναι τουλάχιστον όμοιοι του. Να προσπαθεί για αυτό και να είναι υπερήφανος γι αυτό. Και όχι μερικοί να θέλουν να βάλουν τρικλοποδιά στα ίδια τους τα παιδιά από τα οποία βιοπορίζονται τόσα χρόνια. Αλήθεια είναι δυνατόν σε ένα πανεπιστήμιο να τρέχουν ταυτόχρονα δύο προγράμματα σπουδών? Ένα για να λάβεις πτυχίο Τ.Ε.Ι. και ένα για πανεπιστήμιο ενώ στα περισσότερο το προσωπικό δεν φτάνει ούτε καν για να τρέξει ένα πρόγραμμα σπουδών? Και αλήθεια που είναι η ισονομία και ποια είναι η λογική στο να δίνεται το δικαίωμα σε ένα φοιτητή (χωρίς κατατακτήριες) να μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του για να πάρει πτυχίο πανεπιστημίου ενώ ταυτόχρονα ένας φοιτητής που έχει περάσει το ν+2 (γιατί εργάζεται ώστε να αντεπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών του) ή ένας απόφοιτος που έχει τελειώσει λ.χ. με υποτροφία να αναγκαστεί να δώσει κατατακτήριες με ποσόστωση, να παρακολουθήσει τα ίδια μαθήματα που έχει διδαχθεί από τους ίδιους καθηγητές για να κάνει πανεπιστημιακό το πτυχίο του? Η λύση λοιπόν για να αρθεί αυτή η διαχρονική αδικία εις βάρος των αποφοίτων Τ.Ε. είναι μία και μοναδική. Άμεση κατάργηση της κατηγορίας Τ.Ε. (γιατί ο λόγος που διατηρείτε είναι χωρίς αμφιβολία συντεχνιακός) και ένταξη όλων των αποφοίτων και νυν φοιτητών στην αντίστοιχη κατηγορία Π.Ε. με απόλυτη ισοβάθμηση και ισοτιμία σε όλα. Μια κυβέρνηση που θέλει να έχει αριστερό πρόσημο δεν έχει παρά να πράξη το αυτονόητο και το δίκαιο. Σε διαφορετική περίπτωση τα προβλήματα των αποφοίτων Τ.Ε. θα αυξηθούν δραματικά και αυτή η αδικία θα ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη από τους συναδέλφους Τ.Ε. στο άμεσο μέλλον. Ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική και το δίκαιο να γίνει πράξη.