• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Ακαμάτης' | 22 Φεβρουαρίου 2019, 08:27

    Συμφωνώ με το κείμενο των μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και θεωρώ ότι με τη συγχώνευση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας με ανομοιογενή ΤΕΙ αλλοιώνεται ή και καταργείται ο ειδικός σκοπός για τον οποίο ιδρύθηκε το συγκεκριμένο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ειδικότερα επισημαίνω το μειονέκτημα της συγχώνευσης της υπάρχουσας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών σε μια Σχολή με ποικίλα και σε μεγάλο βαθμό ετερόκλητα γνωστικά αντικείμενα. Οι Ανθρωπιστικές Σπουδές πρέπει να προσφέρουν αυθύπαρκτο έργο, όπως συμβαίνει ως σήμερα με την υφιστάμενη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της, σύμφωνα με την κοινή διεθνή πρακτική. Ως προς τα Προγράμματα Σπουδών πρώτου κύκλου, η εξ ολοκλήρου ή σε ποσοστό πάνω από ογδόντα τοις εκατό εξ αποστάσεως διδασκαλία υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα των σπουδών, καθώς κάνει ανέφικτη τη διδασκαλία μαθημάτων στα οποία απαιτείται φυσική παρουσία των φοιτητών, όπως η συμμετοχή σε αρχαιολογικές ανασκαφές ή η μελέτη ιστορικών αρχείων, και, ακόμη, καθιστά αδύνατη την παρακολούθηση συνεδρίων, ημερίδων, ομιλιών, καθώς και τις επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, που αναμφίβολα εμπλουτίζουν με πρακτικές εμπειρίες τη θεωρητική τους γνώση. Επίσης, η επιλογή υποψηφίων κατά προτεραιότητα με τον μεγαλύτερο βαθμό απολυτηρίου πρέπει να συνοδεύεται και από άλλα κριτήρια. Επιπροσθέτως, στην παρ. 4 του άρθρου 3 αναφέρεται γενικά η ένταξη του υπηρετούντος προσωπικού των υφιστάμενων σχολών στου Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος στα νέα Τμήματα Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών και Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημιακού Κέντρου Διεθνών Προγραμμάτων Σπουδών χωρίς να γίνεται αναφορά, όπως συμβαίνει στα σχετικά με το προσωπικό των ΤΕΙ άρθρα, σε επιμέρους ειδικότητες, όπως είναι λ.χ. η ειδικότητα των ακαδημαϊκών συνεργατών (διδάκτορες, με αξιόλογο επιστημονικό έργο), οι οποίοι, λόγω του ολιγομελούς μόνιμου επιστημονικού προσωπικού, καλύπτουν βασικές διδακτικές, διοικητικές και ερευνητικές ανάγκες.