• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας' | 6 Δεκεμβρίου 2019, 19:58

    Για τα έργα/προγράμματα των οποίων η διάρκεια εκτείνεται πέραν του έτους συντάσσεται: α) συνοπτικός συνολικός προϋπολογισμός για όλη τη διάρκεια του έργου, ο οποίος είναι δημοσιονομικά ουδέτερος, χωρίς να απαιτείται επιμέρους κατανομή των κονδυλίων στα έτη, καθώς και β) αναλυτικός ετήσιος προϋπολογισμός του τρέχοντος οικονομικού έτους σύμφωνα με την παρ. 9. Αν συνεχιστεί η υποβολή ετήσιων αναλυτικών συνοπτικών προϋπολογισμών θα συνεχιστεί το λάθος. Με τον ετήσιο προϋπολογισμό κάθε έργου ενημερώνεται ο συνολικός προϋπολογισμός του ΕΛΚΕ και από αυτόν παρακολουθείται το μητρώο δεσμεύσεων. Αυτή η προσέγγιση είναι γραφειοκρατική, οδηγεί εύκολα σε λάθος (είναι αδύνατο ο ΕΥ να μπορεί να προβλέψει τις ανάγκες του έργου ετήσια) και είναι αντίθετη με το πνεύμα του νομοθέτη που θέλει να απλοποιήσει την διαδικασία. Η καλύτερη προσέγγιση είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος να υποβάλει μόνο συνοπτικό προϋπολογισμό. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ΕΛΚΕ να καταρτίζεται από την Επιτροπή Ερευνών και τον ΠΟΥ όχι ως άθροισμα των επιμέρους προϋπολογισμών των έργων, αλλά βάσει των περσινών εσόδων, εξόδων με μια πρόβλεψη διακύμανσης 10%. Ο προϋπολογισμός θα πρέπει να μπορεί να αναμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες του ΕΛΚΕ. Η ανάληψη υποχρέωσης να γίνεται στον ετήσιο συνολικό προϋπολογισμό του ΕΛΚΕ και όχι στον προϋπολογισμό του έργου. Ο έλεγχος σε επίπεδο έργου πρέπει να γίνεται μόνο ταμειακά. Συνοπτικά, όχι ετήσιος προϋπολογισμός ανά έργο όχι ανάληψη υποχρέωσης στον προϋπολογισμό του έργου αλλά στον συνολικό ετήσιο προϋπολογισμό. Μόνο έτσι τα στοιχεία θα είναι αξιόπιστα και θα παρακολουθείται σωστά το μητρώο δεσμεύσεων.