• Σχόλιο του χρήστη 'Θεοδώρα Στογιάννη' | 23 Απριλίου 2020, 13:11

    Τα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης,Αθηνών και Πατρών, αποτελούν τις τρεις ιστορικότερες πειραματικές δομές της χώρας και λειτουργούν ως ενιαίες εκπαιδευτικές δομές με διασύνδεση από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Ειδικότερα τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό και Γυμνάσιο- Λύκειο) χωροθετούνται αποκλειστικά σε ένα οικοδομικό τετράγωνο, στα οποία φοιτούν, μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στο νηπιαγωγείο, παιδιά, και οικογένειες των οποίων κατοικούν σε όλο τον Νομό,και αναλαμβάνουν δυσβάσταχτα έξοδα μεταφοράς, προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης. Με το παρόν Νομοσχέδιο, το Πειραματικό Γυμνάσιο και Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (καθώς και των Αθηνών και Πατρών) μετατρέπονται σε Πρότυπο Γυμνάσιο και Πρότυπο Λύκειο αντιστοίχως, με αποτέλεσμα να διασπάται η πειραματική εκπαίδευση που λάμβανε χώρα σε αυτά. Σε πρώτη φάση θεωρώ ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ, αφού ελεγχθεί κατά πόσο τα τελευταία χρόνια υπήρχε επάρκεια καθηγητών στα συγκεκριμένα σχολεία και πως λειτουργούσαν. Τα παιδιά της φετινής Γ' Γυμνασίου, την σχολική χρονιά (2018-2019) για 3 ολόκληρους μήνες δεν είχαν επάρκεια φιλολόγων και κλήθηκαν φέτος να καλύψουν (όσο είναι δυνατόν) τα κενά που υπήρχαν στην ύλη. Προέκυψε και η φετινή πανδημία, και η διδασκαλία που παρ' όλο που γίνεται δεν είναι ισάξια με την διαζώσης. Αυτά λοιπόν τα παιδιά, καλούνται να μπουν "σε περιβάλλον με καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα.σε καθεστώς αριστείας" Δεδομένου ότι στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν και άλλα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια τα οποία δεν έχουν διασύνδεση με νηπιαγωγεία και δημοτικά, δεν θα ήταν μια σκέψη:Α) να μετατραπούν τα μεμονομένα Πειραματικά Γυμνάσια και Γεν. Λύκεια σε Πρότυπα Γυμνάσια και Πρότυπα Λύκειο αντίστοιχα Β) να παραμείνουν ως Πειραματικές μονάδες τα σχολεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό και Γυμνάσιο- Λύκειο) και να διασυνδεθούν ως έχουν μέχρι σήμερα, ώστε τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα σχολεία αυτά του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να δύνανται να ολοκληρώσουν την Πειραματική εκπαίδευσή τους, όπως συνέβαινε εδώ και 50 και πλέον έτη.