• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕ19' | 23 Απριλίου 2020, 13:18

    Η δημιουργία πρότυπων σχολείων ήταν επιβεβλημένη και απαραίτητη. Όμως διακρίνω μία αδικία στον συγκεκριμένο νόμο στην παρούσα φάση, που είναι η επιλογή διδασκόντων σε αυτά και επί τοις ουσίας ο αποκλεισμός νέων εκπαιδευτικών από αυτά (ειδικά της δικιάς μου ειδικότητας). Η δημιουργία των Πρότυπων σχολείων το 2010-11 συνοδεύτηκε με επιλογή, μετά από αξιολόγηση φακέλου υποψηφιότητας αρκετών υποψηφίων και με 5ετή θητεία. Τώρα, εν έτη 2020 δεν έχει δοθεί, από τότε, η δυνατότητα διεκδίκησης θέσης διδάσκοντα σε Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία από άλλους εκπαιδευτικούς που για οποιοδήποτε λόγο δεν συμμετείχαν στη διαδικασία αυτή. Ειδικά στην ειδικότητά μου (πληροφορική), λόγω της μέχρι τώρα σημαντικής περικοπής των ωρών διδασκαλίας στη Β/μια εκπ/ση, αλλά και του νεαρού μέσου όρου ηλικίας των συναδέλφων μου, δεν υπάρχουν κενωμένες θέσεις άρα και ευκαιρίες διεκδίκησης θέσης διδάσκοντα, για κάποιον που ενδιαφέρεται. Η παραμονή δε των συναδέλφων που υπηρετούν ήδη στα πειραματικά σχολεία καθώς και η περεταίρω επιμόρφωσή τους θα ήταν ιδιαίτερα μεροληπτική σε σχέση με συναδέλφους με σαφώς περισσότερα προσόντα που δεν είναι τώρα σε Πειραματικά σχολεία ίσως και στα όρια του νομικά κολάσιμου. Υπάρχουν συνάδελφοι με μεταπτυχιακές σπουδές, μεγάλη ερευνητική δραστηριότητα τόσο σε επιστημονικό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο, αλλά και σημαντική διδακτική και υπηρεσιακή εμπειρία και γενικότερα πολύ καλύτερο βιογραφικό από συναδέλφους που υπηρετούν ήδη σε πειραματικά και δεν τους δίνεται η δυνατότητα διεκδίκησης κάποιας θέσης σε αυτά. Αν θέλουμε να επιτύχει ο θεσμός θα πρέπει οι διδάσκοντες να είναι οι καλύτεροι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο θεσμό και όχι κάποιοι των οποίων η θητεία έχει λήξη πριν 4 χρόνια. Υποβάλω το συγκεκριμένο σχόλιο γιατί θέλω να διδάξω σε πρότυπο ή πειραματικό σχολείο και έχω σχεδόν όλα τα προσόντα που περιγράφει ο νόμος. Ενδεικτικά αναφέρω ότι έχω Δ.Δ, μεταπτυχιακό, αυτοδύναμο διδακτικό και ερευνητικό έργο σε ΑΕΙ, πάνω από 30 δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, πάνω από 200 ετεροαναφορές (h-index 8 schollar) επιμορφωτικό έργο σε ΠΕΚ, προγράμματα απόκτησης διδακτικής επάρκειας, αλλά και ενδοσχολικής επιμόρφωσης, πάνω από 20 χρόνια εκπαιδευτική εμπειρία αλλά και αρκετή διοικητική, καθώς και έχω συμμετάσχει σε αρκετές καινοτόμες δράσεις των σχολείων που υπηρετούσα. Στα πειραματικά σχολεία της περιοχής μού, ήδη είναι 2 συνάδελφοι υπεράριθμοι. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.