• Σχόλιο του χρήστη 'Ελπίδα Π.' | 23 Απριλίου 2020, 13:49

    Ένα μεγάλο ζήτημα είναι η δυσκολία ένταξης των φοιτητών σε όλες τις σχολές κοινωνικών, ανθρωπιστικών, πολιτικών επιστημών. Ένα σύστημα που δεν έχει το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο για τους μαθητές που θέλουν να περάσουν σε αυτές τις σχολές δημιουργεί πολλά προβλήματα. 1. Μαθητές δηλώνουν σχολές που δε γνωρίζουν καθόλου το αντικείμενό τους με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών που απογοητεύεται, επειδή είχε άλλες προσδοκίες. 2. Μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν κοινωνικές/ανθρωπιστικές επιστήμες παραγκωνίζονται τελείως, μην έχοντας τη δυνατότητα να ασχοληθούν με ένα μάθημα που θα ήταν για τους ίδιους ευχάριστο, δημιουργικό και θα είχαν όρεξη να διαβάσουν. 3. Οι καθηγητές των ΑΕΙ χρειάζεται να δουλέψουν με φοιτητές που δεν έχουν καμία επαφή με το αντικείμενο. Έτσι, αναγκάζονται στο να ξεκινάνε από το 0, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες σχολές υπάρχει συνάφεια εξεταζόμενων μαθημάτων και προγράμματος σπουδών. Εμένα ο γιος μου είχε μεγάλο πρόβλημα στην αρχή που μπήκε στη σχολή της κοινωνιολογίας. Δεν είχε καμία επαφή, δεν ήξερε αν του αρέσει και περάσαμε ένα εξάμηνο με κλάματα. Αφήστε την κοινωνιολογία ως εξεταζόμενο μάθημα, για να ξέρουν τα παιδιά το αντικείμενο, να πάρουν τις γνώσεις που πρέπει για να σκέφτονται καλύτερα και να γράφουν και στην έκθεση καλύτερα. Επίσης, η κοινωνιολογία μπορεί να συνδυαστεί πολύ ωραία και με το μάθημα της Ιστορίας. Και να καταλάβουν τις κοινωνικές διαδικασίες/δομές/συστήματα στο προσφυγικό, το αγροτικό, το Κρητικό ζήτημα. Είναι σημαντικό να υπάρχει σύνδεση των εξεταζόμενων μαθημάτων με τις Σχολές στην Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών, πράγμα το οποίο δεν αφήνει η κατάργηση της Κοινωνιολογίας. Ακόμα και η παραμονή της ως "Γενικής Παιδείας" δεν είναι αρκετή, διότι αυτά είναι "δευτερης κατηγορίας" στη χρονιά των εξετάσεων.