• Σχόλιο του χρήστη 'Νηπιαγωγός' | 23 Απριλίου 2020, 14:46

    Δε μιλάμε για ταυτόχρονη νηπιακή διγλωσσία (ανάπτυξη δύο μητρικών γλωσσών), αλλά για διαδοχική. Το παιδί δηλαδή μαθαίνει την αγγλική ως δεύτερη, ξένη γλώσσα με μέσο εκμάθησης τη μητρική στην οποία θα πρέπει να έχει κατακτήσει τα φωνήματα στην ομιλία. Αυτός ήταν και ο λόγος που το ΠΕΑΠ (Πρόγραμμα Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία του παν/μίου Αθηνών εφάρμοσε την εκμάθηση των αγγλικών στις πρώτες τάξης δημοτικού χωρίς να συμπεριλάβουν το νηπιαγωγείο - και δεν υπάρχουν νέα επιστημονικά δεδομένα για το αντίθετο. Η πρώτη επαφή με την ξένη γλώσσα θέλουμε να δημιουργήσει κίνητρο στα παιδιά, που μόνο η ετοιμότητα θα επιτύχει, ειδάλλως θα έχουμε αντίθετα αποτελέσματα.Δεύτερον, η εισαγωγή διακριτών μαθημάτων (αγγλικά, πληροφορική,γυμναστική)δε συνάδει με το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου,όπου δουλεύουμε project και κάθε ενότητα προσεγγίζεται διαθεματικά. Γιατί αυτή την επιστημονικά τεκμηριωμένη ολιστική θεώρηση,που ταιριάζει στου τρόπους γνωστικής ανάπτυξης και μάθησης των νηπίων και που επιχείρησαν να επεκτείνουν και σε άλλες βαθμίδες μέσω της ευέλικτης ζώνης,θέλουν να την παραβιάσουν;Τρίτον,οι ανάγκες στο νηπ/γείο σχετίζονται με την κοινωνικοσυν/κή ανάπτυξη των νηπίων και σ αυτό τον τομέα πρέπει προσανατολιστεί το υπουργειο, αν,βέβαια, στοχεύει στη βελτίωση της εκπαιδευσης...