• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτα Αγγελούση' | 23 Απριλίου 2020, 16:14

    Είμαι Φιλόλογος και Κοινωνιολόγος διορισμένη στη δημόσια εκπαίδευση δεκαπέντε χρόνια. Παρατήρησα όλα αυτά τα χρόνια ότι ενώ στην αρχή οι μαθητές δυσανασχετούν στο άκουσμα της διδασκαλίας της Κοινωνιολογίας όσο και των Λατινικών, στην πορεία βρίσκουν την Κοινωνιολογία πολύ πιο ενδιαφέρουσα και χρήσιμη από όλες τις απόψεις. Άλλωστε για πιο μάθημα δε δυσανασχετούν οι μαθητές; Την Ιστορία; τα Μαθηματικά; τα Αρχαία; ; κλπ. κλπ. Τα Λατινικά, γλώσσα πολύ σπουδαία αλλά χρήσιμη για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια σε κλασικές σπουδές, κυρίως φιλολογικές, ίσως τελικά, να μην είναι και τόσο χρήσιμη για την εισαγωγή του μαθητή σε τόσες άλλες σχολές που υπάρχουν στα ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, στις οποίες φυσικά διδάσκεται η Κοινωνιολογία ως κύριο μάθημα. Δεν θα παρουσιάσω τη χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας γιατί δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης. Κάποιοι από τους συναδέλφους, οι οποίο χαρακτηρίζουν την Κοινωνιολογία ως άχρηστο μάθημα στο οποίο οι μαθητές διδάσκονται κοινωνικές αερολογίες, ξεχνάνε ότι ζούμε σε μία κοινωνία όπου κυριαρχούν κοινωνικά προβλήματα (μετανάστευση, εκπαίδευση, καινοτομίες, εγκληματικότητα, πόλεμος, αμφισβήτηση θεσμών, εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, κ.ά.). Όσον αφορά την επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα μαθήματα Κοινωνιολογία ή Λατινικά νομίζω ότι δεν πρέπει πλέον να τίθεται τέτοιο ζήτημα, διότι τα Λατινικά είναι χρήσιμα αποκλειστικά και μόνο σε όσους πρόκειται να εντρυφήσουν στις Κλασικές Σπουδές. Σε αντίθεση, η Κοινωνιολογία και τα θέματα με τα οποία ασχολείται αφορά άμεσα όλα τα γνωστικά αντικείμενα και τον κάθε ενεργό πολίτη. Επιτέλους, κάποια στιγμή πρέπει οι Κοινωνικές Επιστήμες να λάβουν τη θέση που τους ανήκει στην ελληνική εκπαίδευση. Δεν τίθεται θέμα επιλογής Κοινωνιολογία ή Λατινικά. Όποιος θέλει να ακολουθήσει Κλασσική Φιλολογία ας πάρει σαν μάθημα επιλογής και τα Λατινικά. Τέλος, θα πρέπει να παρουσιαστεί όλο το ωρολόγιο πρόγραμμα του λυκείου για να έχουμε σφαιρική άποψη για τις αλλαγές που προτείνονται και τη σκοπιμότητά τους.