• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Π.Σ.' | 23 Απριλίου 2020, 16:56

    Σωστή η απόφαση της επαναφοράς των Λατινικών. Δεν είναι δυνατόν φοιτητές των Φιλοσοφικών Σχολών να διδάσκονται για πρώτη φορά τα Λατινικά στο Πανεπιστήμιο. Υποβαθμίζεται έτσι μέσα στο Πανεπιστήμιο η διδασκαλία της Λατινικής Γραμματείας και του Ρωμαϊκού πολιτισμού. Χρήσιμα επίσης είναι τα Λατινικά στις Νομικές Σχολές (νομικές αρχές διατυπωμένες στα Λατινικά, ρωμαϊκοί νομικοί όροι κ.λπ.) και στις Θεολογικές Σχολές (Patrologia Latina κ.λπ.). Δεν είναι δυνατόν στις σχολές αυτές οι φοιτητές να μην μπορούν να διαβάζουν και να κατανοούν μια φράση, μια λέξη ή έκφραση στα Λατινικά. Οι φοιτητές των Θεωρητικών Σχολών χρήσιμο θα ήταν να διδάσκονται Κοινωνιολογία μέσα στις Σχολές τους. Οι υποψήφιοι όμως της Θεωρητικής Κατεύθυνσης δεν χρειάζεται να εξετάζονται στην Κοινωνιολογία. Η απόφαση εξέτασης στο μάθημα αυτό σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν αποτέλεσμα συντεχνιακών πιέσεων. Όμως οι αποφάσεις πρέπει να παίρνονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης και της Παιδείας και όχι με κριτήρια συντεχνιακά. Η στήριξη των Κλασικών Σπουδών υπηρετεί την Παιδεία και τον Πολιτισμό. Δεν είναι άχρηστα τα Λατινικά όπως με απερισκεψία υποστηρίζουν πολλοί. Δεν υπάρχουν ανώτερες και κατώτερες επιστήμες. Δεν μπορούμε να δεχθούμε σήμερα τέτοιες παρωχημένες και συντηρητικές αξιολογικές κρίσεις. Όλες οι επιστήμες υπηρετούν τις ανάγκες του ανθρώπινου πολιτισμού. Όλες, ανεξαιρέτως, έχουν τη γοητεία τους. Μπορεί τα Λατινικά να έχουν εξοβελισθεί λόγω ιδεοληψιών από το σχολείο, όμως διατηρούν την αξία και τη γοητεία τους. Και υπάρχουν πολλοί που τα αγαπούν.