• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΝΕΤΑ' | 23 Απριλίου 2020, 17:52

    Οι παρακάτω απόψεις των συναδέλφων που έχουν τοποθετηθεί παραπάνω είναι αυτό που στηρίζω: Μαρία "Η τάση της αλληλοεπικάλυψης καθηκόντων φέρνει σύγχυση, ανταγωνισμό ειδικοτήτων και επιφανειακά αποτελέσματα. Κάθε εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει γνώσεις ψυχολογίας όπως και το ΕΕΠ στα σχολεία χρειάζεται να έχει γνώσεις εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών θεμάτων.Τα παιδιά εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς της τάξης τους, με δεδομένο ότι είναι πρόσωπα αναφοράς για εκείνα, ενώ αν κριθεί απαραίτητο ο εκπαιδευτικός συνήθως παραπέμπει σε ειδικούς. Η ασάφεια στους καθορισμένους ρόλους μπορεί να επιφέρει επικίνδυνες καταστάσεις ιδιαίτερα όπου συνυπάρχουν ειδικοί με παρεμφερές καθηκοντολόγιο όπως η επικείμενη συζήτηση για τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης με τον ψυχολόγο στα σχολεία. Υπάρχει ζήτημα του «πόσο» ευθύνη θα αντιστοιχεί στον καθένα και ποιος τελικά θα πάρει την ευθύνη όταν τεθεί ένα σοβαρό ζήτημα." Άγις:"Διαφωνώ με τη συγκεκριμένη ρύθμιση. Μου δίνει την αίσθηση κίνησης εντυπωσιασμού και όχι ουσίας. Και εξηγούμαι:Ποιος εκπαιδευτικός γνωρίζει την ιδιοσυγκρασία, τις ιδιαιτερότητες, τις σχέσεις των μαθητών και τις συμπεριφορές των γονέων ενός τμήματος καλύτερα από τον εκπαιδευτικό του ίδιου του τμήματος; ΚΑΝΕΝΑΣ. Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός εκ των πραγμάτων (DE FACTO) είναι και ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης των μαθητών του και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει εκ του νόμου (DE JURE). Επιπλέον είναι σαν να υπονομεύεται και να αμφισβητείται η παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών που εκ του νόμου δε θα είναι εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης. Μέρος της παιδαγωγικής και επιστημονικής μας κατάρτισης (ίσως το σημαντικότερο) είναι και η ψυχολογία (παιδαγωγική, κοινωνική, αναπτυξιακή, κλινική και όσες άλλες ψυχολογίες διδαχθήκαμε στα παιδαγωγικά τμήματα) και με αυτό το άρθρο είναι σαν να χάνουμε κομμάτι της επιστημοσύνης μας.Επιπλέον για τον εκ νόμου εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης είναι μεγάλος φόρτος και ευθύνη να γνωρίζει όλες τις σημαντικές περιπτώσεις μαθητών ενός σχολείου και να δρα για όλες και μάλιστα, όπως καταλαβαίνω από το άρθρο, χωρίς κάποια μείωση διδακτικών ωρών.Ας μην περιπλέκουμε τα πράγματα για τα μάτια του κόσμου. Εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης είμαστε ΟΛΟΙ μας, ο καθένας για τους μαθητές του."