• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Μεταξά' | 23 Απριλίου 2020, 18:33

    ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (ΣΚΟΥΦΑ) (ΕΞΑΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ) -------------------------- Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελεί ένα ιστορικό Ενιαίο Πειραματικό σχολείο της χώρας μας με λειτουργία από το 1929, δηλαδή 91 έτη. Με το ως άνω άρθρο 13 το πρώτο ενιαίο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο έθεσε τα θεμέλια λειτουργίας όλων των Πειραματικών σχολείων της χώρας καταργείται! Ενώ διατηρείται ο θεσμός των Πειραματικών Σχολέιων στη χώρα μας, το άρθρο 13 τελείως απρόσμενα και χωρίς καμία λογική δεν συμπεριέλαβε στα Πειραματικά Σχολέια το πλέον ιστορικό Ενιαίο Πειραματικό Σχολείο της χώρας το ΠΣΠΑ, το οποίο ιδρύθηκε ως Ενιαίο Πειραματικό Σχολείο εν έτει 1929 και λειτουργεί ως Ενιαίο Πειραματικό Σχολέιο επί 91 συναπτά έτη διατηρώντας κι αποδεικνύοντας συνεχώς τον χαρακτήρα του ως Πειραματικό. Αντιθέτως, με το ως άνω άρθρο 13 εισάγεται το εξής παράλογο για το ΠΣΠΑ το οποίο εδρεύει στο ίδιο Κτίριο και οι μαθητές ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ: ΤΟ ΜΙΣΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ (Δημοτικό) ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΠΡΟΤΥΠΟ (Γυμνάσιο-Λύκειο)! Και φυσικά μείζονα ζητήματα πρακτικά και κοινωνικά δημιουργούνται για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο Πειραματικό Σχολέιο του Πανεπιστημίου Αθηνών και στις οικογένειές τους! Αποτελεί, επίσης, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου ΑΘηνών το σχολείο, στο οποίο εκπαιδεύονται οι φοιτητές Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, είτε διδάσκοντας οι ίδιοι κάποιες ώρες είτε παρακολουθώντας την διδασκαλία των εκπαιδευτικών. Δεδομένου, ότι με το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο διατηρείται ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων, ευλόγως τίθεται το ερώτημα τί είναι αυτό που κάνει τα λοιπά Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας ΠΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ από το Πειραματικό Γυμνάσιο του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΊΟΥ ΑΘΗΝΩΝ από το 1929, ώστε κάποια να διατηρούνται ως Πειραματικά ενώ το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Αθηνών να καταργείται ως Πειραματικό και να μετατρέπεται σε Πρότυπο όταν μάλιστα με τον ιδρυτικό του Νόμο 4376/1929 ιδρύθηκε ως Ενιαίο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ κι έθεσε τη βάση και τις αρχές για τη λειτουργία όλων των Πειραματικών της χώρας και λειτουργεί ως Πειραματικό επί 91 έτη; Και με ποια επιστημονική λογική και ποιά αντικειμενικά κριτήρια χαρακτηρίστηκαν τα δύο δημοτικά σχολεία της Μαρασλείου πιο Πειραματικά Δημοτικά από το δικό μας Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, που λειτουργεί από το 1929; Και το οποίο, πέραν του ότι έχει θέσει τις βάσεις για τη λειτουργία των Πειραματικών σχολείων της χώρας, αποδεδειγμένα εισάγει καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης των μαθητών επι δεκαετίες; Επί σειρά ετών το ενιαίο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών επισκέπτονται πολιτικοί, Υπουργοί Παιδείας, εκπαιδευτικοι από άλλες χώρες, ενώ το έργο του με τις καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους παρακολουθείται από επιστημονικές κοινότητες κι εκπαιδευτικούς κι έχει γίνει ευρέως γνωστό με πλήθος δημοσιευμάτων παλαιοτέρων αλλά και πολύ πρόσφατων (π.χ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 27/3/2020) που αποδεικνύουν τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου μας και δη του Δημοτικού; Άκρως σκανδαλωδώς το ως άνω άρθρο συνδέει τα δύο Πειραματικά δημοτικά σχολεία της ΜΑΡΑΣΛΕΊΟΥ με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, που βρίσκεται σε διαφορετική περιοχή της Αθήνας και δεν συνδέει το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών με το αντίστοιχο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο του Πανεπιστημίου ΑΘηνών ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΤΙΡΙΟ! Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, ιδρύθηκε το 1929 με τον Νόμο 4376 «Περί ιδρύσεως Πειραματικών σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης», με σκοπό την εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων και διαδικασιών με τη χρήση νέων εργαλείων σε πειραματική, ακόμη μορφή, τα αποτελέσματα των οποίων μελετώνται κι αξιολογούνται απο το Πανεπιστήμιο Αθηνών και με τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας αποφασίζεται η εφαρμογή τους ή μη στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Και πράγματι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών ως ενιαίο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ σχολείο επί δεκαετίες υπηρετεί με συνέπεια τον σκοπό του αυτό, εισάγοντας την καινοτομία στη γνώση και στις εκπαιδευτικές μεθόδους, με συμμετοχές σε διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς και με πολλές διεθνείς μαθητικές επιτυχίες και διακρίσεις. Αναζητώντας, συνεπώς, την ΑΡΙΣΤΕΙΑ με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο, τελικά αυτό που επιτυγχάνεται είναι να καταργηθεί ένα επιτυχημένο σχολείο και να ληφθεί χωρίς επαρκή αιτιολογία μια ιστορική αποφαση που καταργεί το πιο ιστορικό ενιαίο Πειραματικό Σχολείο της χώρας που λειτουργεί ως ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙ 91 ΣΥΝΑΠΤΑ ΕΤΗ! Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, οφείλετε ως Υπουργείο Παιδείας πέραν από την αναζήτηση της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ να λαβετε υπόψη και κοινωνικά θέματα και προβλήματα, που δημιουργεί το ως άνω άρθρο στους ίδιους τους μαθητές και στις οικογένειες των μαθητών, που φοιτούν ήδη στο Πειραματικό Σχολέιο του Πανεπιστημίου ΑΘηνών κι ειδικότερα στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο: Διότι τα Πειραματικά Σχολεία δεν αποτελούν τα λεγόμενα «σχολεία της γειτονιάς» όπως τα περισσότερα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα οι μαθητές, που φοιτούν σε αυτά, σε περίπτωση, που δεν καταφέρουν να εισαχθούν από το ενιαίο σχολείο τους, στο οποίο φοιτούν, ήδη, επί σειρά ετών, να αναγκαστούν να εγγραφούν σε άλλο δημόσιο σχολείο, πιθανότατα σε άλλον δήμο της Αττικής, όπου δεν έχουν αναπτύξει ουδεμία κοινωνική – σχολική σχέση με άλλα παιδιά. Το ζήτημα αυτό δεν είναι απλό εξετάζοντάς το ειδικά από κοινωνική και ψυχολογική σκοπιά λαμβάνοντας υπόψη, ότι μιλάμε για μαθητές στην εφηβεία. Για παράδειγμα ένας μαθητής του Ενιαίου Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου ΑΘηνών ο οποίος φοιτά σήμερα στη Β' Γυμνασίου θα υποχρεωθεί την επόμενη χρονια μετά από εννέα χρόνια στο ίδιο σχολείο να δώσει εξετάσεις για να συνεχίσει στο σχολείο του κι αν δεν τα καταφέρει, στην Α' Λυκείου θα υποχρεωθεί να εγγραφεί σε ένα αλλο δημόσιο σχολέιο πιθανότατα άλλου Δήμου του Ν. Αττικής, όπου υπάγεται βάσει της κατοικίας του, σε ένα εντελώς ξένο σχολικό-κοινωνικό περιβάλλον. Κι αυτό διοτι προφανώς σύμφωνα με τη λανθασμένη λογική του νομοσχεδίου ο συγκεκριμένος μαθητής που φοιτά ΕΠΙ ΕΝΝΕΑ ΕΤΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΡΙΣΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ! Επί της ουσίας το ίδιο του το σχολείο δεν τον έχει καταστήσει αρκετά άριστο για να συνεχίσει σε αυτό!ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΝΩ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ. Πρέπει, επίσης, να ληφθεί υπόψη, ότι ακριβώς επειδή τα Πειραματικά Σχολέια δεν αποτελούν τα λεγόμενα δημόσια "σχολεία της γειτονιάς" τόσο οι ίδιοι οι μαθητές τους όσο κι οι γονείς τους με προσωπικό κόστος, έχουν επιλέξει την φοίτηση στα σχολεία αυτά. Διότι οι περισσότεροι μαθητές των Πειραματικών Σχολείων της χώρας μένουν σε πολύ απομακρυσμένους Δήμους και περιοχές από την έδρα του Πειραματικού Σχολείου κι οι γονείς τους υποχρεούνται να μισθώνουν ταξί, να καταβάλουν μηνιαίως χρήματα για τη χρήση σχολικού, να ξυπνούν χαράματα για τη μετάβαση των μαθητων στο σχολέιο, κι αρκετοί μαθητές να χρησιμοποιούν από μικρή ηλικία τα μέσα μαζικης μεταφοράς για να μεταβαίνουν μόνοι τους στο σχολείο κλπ . Αυτές είναι επιλογές, τις οποίες έχουν κάνει οικογένειες των μαθητών που φοιτούν στο ΠΣΠΑ κι οι οποίες έχουν προσωπικό κόστος για τους μαθητές και τους γονείς τους, το οποίο κόστος το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λαμβάνει υπόψη του σε κάθε σχετική απόφαση, όπως η εν λόγω διάταξη του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου. Επιπλέον, οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών και δή του Δημοτικού, που αποδεδειγμένα έχουν εξασκηθεί κι εκπαιδευθεί επι σειρά ετών σε καινότομες εκπαιδευτικές μεθόδους έχουν την αξίωση και το δικαίωμα για πρόσβαση σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο είναι διαμορφωμένο με τέτοιον τρόπο, που τους εξασφαλίζει τη συμμετοχή στον ίδιο εκπαιδευτικό τρόπο μάθησης, στον οποίο η ίδια η δημόσια παιδεία τα έχει μέχρι τώρα εκπαιδεύσει. Αυτή είναι η έννοια της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων και ιδιαίτερα των συνδεδεμένων Ενιαίων Πειραματικών Σχολείων της χώρας, ενας θεσμός, ο οποίος διατηρείται με τον υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. ΠΡΟΤΑΣΗ: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ