• Σχόλιο του χρήστη 'Ορφέας Βουτυράς' | 23 Απριλίου 2020, 19:35

    Προς συμπλήρωση όσων έχουν ήδη αναφερθεί: -) Η επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού της Διεθνούς Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής (International Olympiad on Astronomy and Astrophysics - IOAA): http://www.ioaastrophysics.org/ -) Ενδεικτιά, η σελίδα των διοργανωτών του διαγωνισμού για το έτος 2019: http://www.ioaa2019.hu/ -) Ενδεικτικά θέματα εξετάσεων στο διαγωνισμό: http://www.ioaa2019.hu/questions-and-solutions/ Όπως μπορεί να φανεί από τα θέματα/ύλη του διαγωνισμού στον παραπάνω σύνδεσμο, το επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων που καλούνται να επιδείξουν οι μαθητές που συμμετέχουν στο διαγωνισμό είναι αντίστοιχο με αυτό που αντιστοιχεί στις Ολυμπιάδες Φυσικής. Επιπλέον, ξεφεύγοντας από τα όρια των γραπτών εξετάσεων, οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να κάνουν πραγματικές παρατηρήσεις στον ουρανό, και να χρησιμοποιήσουν τηλεσκόπια ή άλλο σχετικό παρατηρησιακό εξοπλισμό. Αυτές οι γνώσεις, σε πανεπιστημιακό επίπεδο παρέχονται από Τμήματα Φυσικής (στους αντίστοιχους Τομείς Αστρονομίας/Αστροφυσικής). Nα σημειωθεί πως ο διαγωνισμός είναι επίσημη, διεθνής Ολυμπιάδα, στην οποία τον προηγούμενο χρόνο συμμετείχαν πάνω από 45 χώρες (https://en.wikipedia.org/wiki/International_Olympiad_on_Astronomy_and_Astrophysics). Επίσης, η προετοιμασία των ελληνικών ομάδων για τον διαγωνισμό γίνεται και από καθηγητές Φυσικής και Αστρονομίας από πανεπιστήμια με μεγάλο ερευνητικό έργο στον τομέα, όπως το Α.Π.Θ. Με μια απλή μελέτη των θεμάτων του διαγωνισμού και της αντίστοιχης βιβλιογραφίας που καλούνται να καλύψουν οι μαθητές (συχνά πανεπιστημιακού επιπέδου) νομίζω γίνεται σαφές ότι παιδιά που διακρίνονται στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας αξίζουν να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με διακριθέντες σε άλλες ολυμπιάδες που ήδη καλύπτονται από το νόμο. Αρκεί μια σύντομη σχετική "έρευνα" από το Υπουργείο για να γίνει αυτό εμφανές.