• Σχόλιο του χρήστη 'Ρένος Ολυμπάκης' | 23 Απριλίου 2020, 21:01

    Δημοτικό: 1. Άρθρο εσωτερικού κανονισμού: Οι πόρτες κλείνουν με ευθύνη του διευθυντή στις 08.20΄. Έρχεται παιδί Γ΄ τάξης στο σχολείο στις 08.30΄, χωρίς αιτιολόγηση της καθυστέρησής του. Τι πράττει ο διευθυντής; Παρακαλώ να προβλεφθεί στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. 2. Άρθρο εσωτερικού κανονισμού: Απαγορεύονται οι φθορές στο σχολικό κτίριο. Παιδί με ανεξίτηλο μαρκαδόρο γράφει συνθήματα στην πόρτα της τάξης του και αρνείται να επανορθώσει τη φθορά. Οι γονείς που καλούνται, αρνούνται επίσης. Τι πράττει ο διευθυντής; Παρακαλώ να προβλεφθεί στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. 3. Φυσικά και δεν περιμένω να μου απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις, οι οποίες είναι ενδεικτικές των αδιεξόδων που συχνά βρισκόμαστε στα σχολεία μας. Θα πρότεινα στην παρούσα διαβούλευση, να προβλέπεται στο νομοσχέδιο αυξημένη εξουσία των διευθυντών, ή των συλλόγων διδασκόντων, πάνω σε ορισμένα θέματα της σχολικής ζωής και να μην έχουν μόνο αυξημένες ευθύνες. Μόνο με περισσότερες αρμοδιότητες, οι οποίες όμως να προβλέπονται γραπτώς στο νομοσχέδιο θα μπορέσουν να διευθετηθούν δυσλειτουργίες και αδιέξοδα που προκύπτουν και διαταράσσουν το σχολικό κλίμα. Θα ήταν καλό να προβλέπεται ότι ο διευθυντής ή ο σύλλογος διδασκόντων οφείλει να απευθύνεται σε περιπτώσεις σαν τις παραπάνω αμελλητί σε υπηρεσίες όπως οι Κοινωνικές Υπηρεσίες, η Εισαγγελία Ανηλίκων ή η Αστυνομία. Θα πει κάποιος ότι και τώρα μπορεί να το κάνει. Ναι, αλλά μπορεί και να μην το κάνει, είναι ο αντίλογος και συνήθως ΔΕΝ το κάνει. Στο νομοσχέδιο πρέπει να προβλέπεται η υποχρεωτική εμπλοκή αυτών των υπηρεσιών, όταν δεν υπάρχει πλέον περιθώριο συνεννόησης με κάποια οικογένεια που συστηματικά το παιδί της καθυστερεί ή βανδαλίζει ή δημιουργεί προβλήματα στη σχολική κοινότητα με συμπεριφορές οι οποίες έγιναν όλες οι προσπάθειες για να αποσοβηθούν ή να βελτιωθούν. Και για να μην παρεξηγηθούν τα γραφόμενά μου, δεν στοχοποιείται σε καμία περίπτωση το παιδί, απλώς η οικογένεια υποχρεώνεται να συνεργαστεί με το σχολείο, όταν καμία από τις προσπάθειες που έχουν γίνει, δεν έχει καρποφορήσει. Προτείνω λοιπόν: "Όταν δεν υπάρχει πλέον περιθώριο συνεννόησης με κάποια οικογένεια που συστηματικά το παιδί της καθυστερεί ή βανδαλίζει ή δημιουργεί προβλήματα στη σχολική κοινότητα με συμπεριφορές οι οποίες έγιναν όλες οι προσπάθειες για να αποσοβηθούν ή να βελτιωθούν, ο διευθυντής ή ο σύλλογος διδασκόντων οφείλει να απευθύνεται αμελλητί σε υπηρεσίες όπως οι Κοινωνικές Υπηρεσίες, η Εισαγγελία Ανηλίκων ή η Αστυνομία με σκοπό την υποχρεωτική συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο και τη συμμόρφωσή της στις προτάσεις του σχολείου".