• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Γ.' | 24 Απριλίου 2020, 10:02

    Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι, Υπουργοί, υπηρετώντας στοιχειωδώς την αρχή της συνέχειας στη Δημόσια Διοίκηση, καθώς και τη συνέπεια έργων και λόγων στην πολιτική ζωή, πρέπει να αποσυρθεί τώρα η "φωτογραφική διάταξη" της γνώσης των δύο γλωσσών, γι τον λόγο ότι θα οδηγήσει νομοτελειακά στη φαιδρή και άσχημη εικόνα της τελευταίας ημιτελούς διαδικασίας με ελάχιστους υποψηφίους(2/1), την οποία μάλιστα καταγγείλατε με ερώτησή σας ως ΝΔ, εντός και εκτός βουλής τον Φεβρουάριο του 2019.(παρατίθεται στο τέλος του σχολίου). Επιτρέψτε μας να εξηγήσουμε τους λόγους: Πρώτο, δεν μπορεί η απλή γνώση δύο γλωσσών (και μάλιστα όχι η άριστη της χώρας υποδοχής) να ιεραρχείται ως σημαντικότερη του συνόλου της επιστημονικής, παιδαγωγικής, διοικητικής συγκρότησης του υποψηφίου συντονιστή. Δεύτερο, σε καμία άλλη προκήρυξη στο δημόσιο στην Ελλάδα και στους θεσμούς της ευρωπαϊκής ένωσης δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, και τούτο διότι, είναι νομικά απαράδεκτο, διοικητικά αστήρικτο και πλήττει βάναυσα την έννοια της ισότιμης διεκδίκησης διοικητικής θέσης στελέχους. Τρίτο, πώς στοιχειοθετείται η πρτεραιοποίηση επιλογής υποψηφίου με πολύ καλή γνώση γλώσσας της χώρας υποδοχής, έναντι υποψηφίου με άριστη γνώση της γλώσσας; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι θα καταπέσει άμεσα στα διοικητικά δικαστήρια με ανυπολόγιστες συνέπειες στη στελέχωση των γραφείων και στην εκπαίδευση των ελληνοπαίδων της διασποράς εν γένει; Τέταρτο, τι εξυπηρετεί πρακτικά η απαραίτητη γνώση αγγλικών στη Γερμανία και στη Γαλλία ή το αντίστροφο; Δώστε μια ρεαλιστική απάντηση. Πέμπτο, με την ίδια διάταξη (την οποία καταγγείλατε ως Αντιπολίτευση το 2019) είχαμε 30 υποψηφίους για 15 θέσεις, σε αντιδιαστολή με το 2011/245 και το 2015/258. Δεν βλέπετε ότι με αυτόν τον τρόπο πλήττεται η ισονομία, η αξιοκρατία, η εγκυρότητα της διαδικασίας; Έκτο, εφόσον η γνώση δεύτερης γλώσσας μπορεί να μοριοδοτηθεί επαρκώς, γιατί αυτή η επιμονή στον αποκλεισμό εκατοντάδων υποψηφίων με τον ανωτέρω κόφτη; Έβδομο, δεν είναι πιο λογικό, αντί της δεύτερης γλώσσας, να είναι απαραίτητη η γνώση νέων τεχνολογιών Β΄Επιπέδου, ενόψει μάλιστα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι, υπουργοί, η Νέα Δημοκρατία, ορθά τότε, δια του καθ' ύλη αρμοδίου για θέματα Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης Τομεάρχη Παιδείας, τον Φεβρουάριο του 2019, κατήγγειλε την εν λόγω φωτογραφική διάταξη εντός και εκτός βουλής. Γιατί δεν είστε απλά συνεπείς και δεν υλοποιείτε το πρόγραμμά σας; Αυτό είναι το προφίλ του Συντονιστή, που οραματιζόταν η ΝΔ με το πρόγραμμά της; Να μην ξέρει άριστα τη γλώσσα της χώρας που θα αποσπαστεί; Γιατί δεν καταργείτε τον 4415/16 και συνεχίζετε να νομοθετείτε στη βάση του ταλαιπωρώντας τον ελληνισμό της Διασποράς; Τέλος, προκειμένου να είμαστε εποικοδομητικοί στην κριτική μας, προτείνουμε την αντικατάσταση της διάταξης με την παρακάτω, όπως ήταν άλλωστε τα τελευταία 30 χρόνια (αρχή της συνέχειας στη δημόσια διοίκηση): β) "Άριστη γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής ή της αγγλικής ή γαλλικής ή γερµανικής γλώσσας, όταν αυτή δεν είναι η γλώσσα της χώρας απόσπασής τους" Ευελπιστώντας στη σύνεση και της συνέπεια, που σάς διακρίνει , με απεριόριστη εκτίμηση Δημήτριος, Γ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΔ 5/2/2019 Συγκεκριμένα, στις 5/2/2019, ο Χ.Κέλλας, βουλευτής της ΝΔ, αναπληρωτής τομεάρχης Τομέα Παιδείας της ΝΔ, υποβάλει ερώτηση για το εν λόγω θέμα: Χρ. Κέλλας: «Δεν πρόκειται να αναγνωρίσουμε καμία κομματική τοποθέτηση» Στη Βουλή το θέμα των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού «Η προκήρυξη για τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού αποτελεί ένα ακόμη “κρούσμα” υποβάθμισης των κριτηρίων και διαδικασιών επιλογής τους, το οποίο έρχεται να προστεθεί στο ευρύτερο σύνολο μιας επαναλαμβανόμενης και εξαιρετικά προκλητικής τακτικής, που έχει ως απόρροια τη χειραγώγηση της Εκπαίδευσης και, εν γένει, της Δημόσιας Διοίκησης. Έχουμε κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-Προθύμων ότι θα μας βρίσκουν διαρκώς απέναντί τους. Δεν ανεχόμαστε πρακτικές και αντιλήψεις, οι οποίες δεν έχουν καμία θέση στην Παιδεία, που οφείλει μία σύγχρονη χώρα να παρέχει στα παιδιά της, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Ομογένειας. Θα καταργήσουμε τους ν. 4415/2016 και ν. 4547/2018, που αποτελούν τα νομικά ερείσματα διάλυσης και άλωσης της Εκπαίδευσης, και δεν πρόκειται να αναγνωρίσουμε κομματικές τοποθετήσεις ημετέρων, τόσο στο εξωτερικό όσο και το εσωτερικό». Τα ανωτέρω δήλωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, αφού κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, με θέμα «Σοβαρές Καταγγελίες για την Προκήρυξη Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού», που αναπτύσσεται ως ακολούθως: «Η προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα υποβάθμισης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και της προσπάθειας της Κυβέρνησης να κομματικοποιήσει την Παιδαγωγική καθοδήγηση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα: • Αποκλείονται υποψήφια στελέχη με 5ετή εμπειρία στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση. • Υποβιβάζεται ο βαθμός γλωσσομάθειας της γλώσσας της χώρας υποδοχής από “άριστη” σε “πολύ καλή”; • Yπομοριοδοτείται η γλωσσομάθεια στο ένα δέκατο του συνόλου των μετρήσιμων κριτηρίων. • Παρατηρείται ασυμφωνία ως προς τις προϋποθέσεις και τα κωλύματα συμμετοχής ανάμεσα στην αριθμ. 214510/Η2/13-12-2018 (Β’ 5725) Υπουργική Απόφαση και την υπό συζήτηση πρόσκληση. Επειδή τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι καταγγελίες “για πρωτοφανή υποβιβασμό της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης”, τόσο από Έλληνες εκπαιδευτικούς, όσο και από Συλλόγους Γονέων της ομογένειας, είναι αναρίθμητες. Ερωτάσθε Κύριε Υπουργέ: 1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ανάκλησης της προκήρυξης για την πλήρωση θέσεων συντονιστών εξωτερικού; 2. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες αναθεώρησης του υφιστάμενου προβληματικού θεσμικού πλαισίου, δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής συντονιστών εξωτερικού με αναβαθμισμένη τη γλωσσομάθεια και την εμπειρία στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση;»