• Σχόλιο του χρήστη 'Σεβαστή Καρρά' | 24 Απριλίου 2020, 12:27

    Η προσχολική αγωγή θεωρείται ότι αποτελεί τη βάση για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης, πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντα, στις ανάγκες και στα βιώματα των νηπίων ώστε να προωθείται η ενεργητική μάθηση. Η Νηπιαγωγός είναι η πλέον κατάλληλα καταρτισμένη στην επιστήμη της αγωγής μικρών παιδιών, ώστε να δημιουργήσει το περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίξει την ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Η εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων στο Νηπιαγωγείο, θα αποτελέσει την σχολειοποίηση της ευαίσθητης αυτής ηλικίας. Όπως γνωρίζουμε στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, βρίσκεται το παιδί και καμία πρόοδος δεν συντελείται στην κατάκτηση της γνώσης, εάν δεν λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας τα εξελικτικά στάδια που διανύει το κάθε παιδί, και τις δυνατότητες του στην κατανόηση και στην κατάκτηση της γνώσης που του παρέχουμε. Στην ηλικία αυτή τα νήπια δεν έχουν ακόμη αναπτύξει το λόγο στην μητρική γλώσσα και καλούμαστε τώρα να προάγουμε τη δεύτερη γλώσσα ενώ έχουμε ανάγκη από λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να βοηθήσουν εμάς, τα παιδιά και τους γονείς. Επίσης, πρέπει να δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής για τα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσικά περιβάλλοντα καθώς και να μειωθεί η αναλογία νηπιαγωγού μαθητών, ώστε να έχουμε ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.