Άρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών

Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.

  • Η τιμωρητική στάση τέτοιου είδους θεωρούμε ότι ούτε λειτουργεί προληπτικά, ούτε βοηθάει στην βελτίωση συμπεριφορών. ειδικά σε αυτές τις ηλικίες, πόσο μάλλον να .αποτελεί χρήσιμη πληροφορία που θα ακολουθεί τα παιδιά και στη διάρκεια της ενήλικης ζωής τους.
    Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να επισημάνουμε ότι παιδιά που αντιμετωπίζουν διακρισεις, στίγμα και περιθωριοποίηση λόγω χαρακτηριστικών τους (ευάλωτες ομάδες) τα οποία κατά τ’ άλλα προστατεύονται ακόμα και από τον νόμο, αντιμετωπίζουν παράλληλα σε αυξημένο βαθμό κατά την σχολική τους ζωή ιδιαίτερες καταστάσεις που οδηγούν σε ελλιπή παρακολούθηση, σχολική διαρροή, ενδοσχολικές συγκρούσεις, εκφοβισμό κλπ, οπότε ενδέχεται να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο αρνητικής αξιολόγησης της διαγωγής τους. Πολλά περιστατικά που μας έρχονται κάθε χρόνο και σχετίζονται με ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά φέρουν τέτοια χαρακτηριστικά.

  • 6 Μαΐου 2020, 07:50 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Η αναγραφή του χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση να εκληφθεί ως παιδαγωγικό μέσο όπως ατεκμηρίωτα αναφέρει η αιτιολογική έκθεση. Αντίθετα, στιγματίζει ένα παιδί με τρόπο που θα το ακολουθεί σε όλη του την ζωή χωρίς να προσπαθεί να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει τις βαθύτερες αιτίες μιας προβληματικής συμπεριφοράς. Βάζει τον εκπαιδευτικό σε ρόλο δικαστή που καλείται να κρίνει ένα έφηβο σε μία ηλικία που δεν έχει ακόμη αναπτύξει μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα αντί να του δίνει τα εφόδια να αντιμετωπίσει τα όποια θέματα συμπεριφοράς στην ρίζα τους.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:29 | Νικολέττα Ρ.

    Οι διατάξεις του άρθρου 5, αλλά και της παρ.1 του άρθρου 55, είναι αναχρονιστικές και χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης και που εύκολα μπορούν να αναχαιτίσουν την προσωπική, κοινωνική κι επαγγελματική εξέλιξη του/της μαθητή/ μαθήτριας, μέσω του στίγματος που θα επιφέρουν στα άτομα που αφορούν και των οποίων, λόγω της ηλικίας τους, η προσωπικότητά τους τελεί ακόμα υπό διαμόρφωση.
    Χαρακτηρισμός διαγωγής, σημαίνει ετικετοποίηση, στοχοποίηση, στιγματισμό, εντείνει τον ανταγωνισμό και τον αποκλεισμό, ενισχύει τις αρνητικές στάσεις και αντιλήψεις των μαθητών για το σχολείο, κι εν τέλει, σημαίνει περιθωριοποίηση για τον/την μαθητή/μαθήτρια.
    Ένα σχολείο που δεν εμβαθύνει στα αίτια της συμπεριφοράς, στην ψυχο-κοινωνική στήριξη και βοήθεια του μαθητή και του περιβάλλοντός του, αλλά αρκείται μόνο στο να βάζει μία ταμπέλα στο μαθητή, όχι μόνο δεν τον βοηθάει, αλλά εντείνει τις αρνητικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον.
    Αντίθετα με τη λογική του άρθρου 5, σε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, είναι αναγκαία η στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής εκπαίδευσης με ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, σχολικούς νοσηλευτές κ.α. και ειδικό βοηθητικό προσωπικό για την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία, ειδικότητες οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα σε προγράμματα πρόληψης, πρώιμης παρέμβασης και τέλος αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

  • 6 Μαΐου 2020, 03:05 | Στρατής

    Η συγκεκριμένη τροπολογία είναι τιμωρητική, αναχρονιστική και βαθύτατα αντιπαιδαγωγική. Εδώ τα δικαστήρια ανηλίκων χρησιμοποιούν τον όρο παραβάτης για ν’ αποφευχθεί ο στιγματισμός του ανήλικου και εμείς ως παιδαγωγοί θα πράξουμε το αντίθετο. Θεωρώ ότι δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου.