• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΝΑ ΜΠΑΡΑΤΣΗ' | 24 Απριλίου 2020, 13:33

    Είμαι χημικός και έχω διδάξει σε γυμνάσιο και λύκειο τουλάχιστον 25 έτη. Θα ήθελα να αναφέρω μερικά στοιχεία για το μάθημα της χημείας. Όπως όλοι γνωρίζουμε στο γυμνάσιο το μάθημα της χημείας είναι μονόωρο 35-45 min στις δύο τελευταίες τάξεις του γυμνασίου.Αν υπολογίσει κανείς τις ώρες που χάνονται, την κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων στη λήξη των μαθημάτων και την εκλαΐκευση της ύλης, οι μαθητές ξεκινούν το λύκειο με ελάχιστες ασύνδετες έως καθόλου γνώσεις στη χημεία. Στην Α λυκείου το βιβλίο είναι αρκετά αναβαθμισμένο και απαιτητικό. Υπάρχουν όμως τα εξής προβλήματα: 1. δεν διδάσκονται όλες οι ενότητες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠ. Παιδείας, διότι θεωρούνται ότι έχουν διδαχθεί και 2. οι ώρες διδασκαλίας (2 ώρες/εβδομάδα) δεν φθάνουν για την εμπέδωση της ύλης, ύλη που θα αποτελέσει υπόβαθρο για τη Γ προσανατολισμού. Στην Β λυκείου το βιβλίο είναι συνέχεια του βιβλίου της Α αλλά δεν διδάσκεται όλη η ύλη. Το πρόβλημα της Β λυκείου, ως γνωστόν, είναι το εξής: οι δύο και όχι τρεις κατευθύνσεις (οι οποίες θα συνεχίσουν να υπάρχουν όπως φαίνεται στο νέο νομοσχέδιο) δημιουργούν πολλά προβλήματα. Τα 3/4 των μαθητών δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα μια που θα ακολουθήσουν άλλες κατευθύνσεις. Η πρότασή μου είναι να υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις (θεωρητική, θετική και οικονομικών), όπου στη θετική να υπάρχουν 2 ώρες χημεία. Παράλληλα στο μάθημα γενικής παιδείας, 1 ώρα/εβδομάδα η χημεία να συνδέεται με την καθημερινή ζωή για να παρουσιάζει ενδιαφέρον. Στη Γ λυκείου η ύλη είναι μεγάλη σε έκταση και απαιτητική. Με τη μείωση των ωρών, όπως αναγγέλθηκε, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με επιτυχία, οπότε ή πρέπει να μειωθεί ή πρέπει ένα μέρος να διδάσκεται στη Β τάξη, στο τμήμα κατεύθυνσης που πρότεινα παραπάνω. Με εκτίμηση.