• Σχόλιο του χρήστη 'Αγγελική Χ.' | 24 Απριλίου 2020, 13:44

    Η διατήρηση της διασύνδεσης των Πρότυπων Γυμνασίων με τα Πρότυπα Λύκεια, όπως ακριβώς συνέβαινε από την ίδρυσή τους, είναι επιβεβλημένη για τους εξής λόγους: Οι μαθητές εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια με αδιάβλητες εξετάσεις και μεγάλο ανταγωνισμό και διαθέτουν ένα πολύ καλό επίπεδο σπουδών, το οποίο ενισχύεται και προάγεται μέσα από το έργο που επιτελείται στα σχολεία αυτά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος αμφισβήτησης του επιπέδου των σπουδών που παρέχεται στα Πρότυπα Γυμνάσια, αφού αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις των μαθητών καθημερινά. Με το να υποβάλλονται διαρκώς οι μαθητές σε εξετάσεις εισαγωγής, χάνεται η ουσία της μόρφωσης, αφού δεν υπάρχει ο χρόνος της ουσιαστικής επεξεργασίας και αφομοίωσης της ύλης, αλλά η όλη εκπαιδευτική διαδικασία εξαντλείται σε τεχνικές απομνημόνευσης πληροφοριών με μοναδικό σκοπό την επιτυχία στις εξετάσεις. Σε περίπτωση που αποσυνδεθούν τα Πρότυπα Γυμνάσια από τα Πρότυπα Λύκεια ενισχύεται η φροντιστηριακή εκγύμναση αφού καθίσταται απαραίτητη και το σχολείο σταδιακά μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο. Η οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών είναι προφανής και συνεχής καθόλη τη διάρκεια των σπουδών των μαθητών (από την ΣΤ δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου). Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας αμφισβητεί το έργο που παράγεται στα Πρότυπα Γυμνάσια και δε θεωρεί ότι τα παιδιά ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους σε αυτά είναι ικανά να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα Πρότυπα Λύκεια, θα μπορούσε να θεσπίσει άλλα μετρα για την αξιολόγηση του παρεχόμενου έργου και όχι να υποβάλει διαρκώς τους μαθητές σε εξετάσεις (π.χ. αξιολόγηση του έργου των Πρότυπων Γυμνασίων, η βάση του 18 στο Απολυτήριο του Γυμνασίου ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο, κ.α.).