• Σχόλιο του χρήστη 'Διονύσης Σιμόπουλος' | 24 Απριλίου 2020, 21:25

    Η επιβράβευση των μαθητών που αναδεικνύονται νικητές σε διεθνείς διοργανώσεις φυσικών επιστημών, όπως είναι η Ολυμπιάδα Αστρονομίας-Αστροφυσικής, είναι μια έμπρακτη απόδειξη της αναγνώρισης από την Πολιτεία των αρίστων που τόσο πολύ, και δικαίως, ευαγγελίζεται η κυβέρνηση. Η δικαιολογία ότι στην κείμενη νομοθεσία δεν γίνεται ρητή αναφορά στη συγκεκριμένη Ολυμπιάδα είναι τουλάχιστον ατυχής γιατί ακριβώς αυτό είναι το ζητούμενο: να αναγνωριστεί δηλαδή η δεδομένη Ολυμπιάδα από την Πολιτεία. Η δεύτερη δικαιολογία ότι το μάθημα της Αστρονομίας-Αστροφυσικής δεν συμπεριλαμβάνεται στα μαθήματα κατεύθυνσης του Γενικού Λυκείου που εξετάζονται για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ακόμη πιο ατυχής γιατί τότε είναι σαν να λέμε ότι ούτε ο Ηλεκτρισμός ή η Μηχανική περιλαμβάνονται επακριβώς σ’ αυτά τα μαθήματα. Έχει ήδη επιδειχτεί, με ισχυρές μάλιστα αποδείξεις, είτε το θέλουν μερικοί είτε όχι, πως η Αστρονομία-Αστροφυσική είναι όντως ένας βασικός κλάδος της Φυσικής Επιστήμης. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού σε Αστρονόμους-Αστροφυσικούς ήταν που απονεμήθηκε το 22% των Βραβείων Νόμπελ των τελευταίων ετών, και το 75% των Βραβείων Πρωτοποριακής Ανακάλυψης στη Βασική Φυσική (Breakthrough Prize in Fundamental Physics). Οπότε κατά την γνώμη μου τα όποια επιχειρήματα αποκλεισμού της Ολυμπιάδας Αστρονομίας-Αστροφυσικής από τα προβλεπόμενα στο ως άνω άρθρο είναι το λιγότερο αβάσιμα και αστήριχτα. Το ζητούμενο, κατά τη γνώμη μου, είναι απλούστατα ένα και μοναδικό: θέλει η Πολιτεία να επιβραβεύσει την αριστεία, ναι ή όχι;