• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Ηλιόπουλος' | 24 Απριλίου 2020, 23:30

    Προκαλεί απορία η εμμονή κάποιων κύκλων της εκπαίδευσης με την τράπεζα θεμάτων. Δεν υπάρχει πουθενά καμία σοβαρή επιστημονική τεκμηρίωση για την παιδαγωγική και μαθησιακή χρησιμότητά της, αντιθέτως σκοτώνει κάθε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας και δημιουργικότητας. Το μοντέλο κατά το οποίο ο μαθητής θα κατακτήσει όση ύλη "παραδώσει" ο καθηγητής είναι ξεπερασμένο προ πολλού. Φαντασία, καινοτομία και δημιουργικότητα χρειάζονται οι τάξεις μας και όχι προπόνηση σε φροντιστηριακού τύπου ασκήσεις και όρια στη γνώση. Επιπλέον, κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να σταθεί χωρίς εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό. Με τη ρύθμιση αυτή ο εκπαιδευτικός κατηγορείται εμμέσως πλην σαφώς πως 1.δεν είναι ικανός να βάλει θέματα σε μία εξέταση και 2.ότι συναλλάσσεται με τους μαθητές για να προαχθούν (με τι όφελος άραγε;) Ακόμα, έχει γίνει κάποια αξιολόγηση της προηγούμενης εμπειρίας; Ήταν τα θέματα της τράπεζας θεμάτων ρεαλιστικά ή μήπως αποτέλεσμα ενός ανταγωνισμού παραγωγής φροντιστηριακού τύπου θεμάτων, συχνά με δημιουργούς εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν πολλά χρόνια εκτός τάξης; Υπάρχει αλήθεια καταλληλότερος να προτείνει θέματα από τον εκπαιδευτικό που έχει καθημερινή τριβή μέσα στην τάξη και ανατροφοδότηση από τους μαθητές; Τέλος, εγγυάται το υπουργείο ότι όλα τα σχολεία θα είναι πλήρως στελεχωμένα κάθε χρόνο στις 11/9, ώστε να καλύπτεται η ύλη που απαιτείται για την τράπεζα θεμάτων; Όλα τα παραπάνω αφορούν την τράπεζα θεμάτων με υποχρεωτικό χαρακτήρα, σε αντίθεση με μία αντίστοιχη που θα μπορούσε να έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και θα εντασσόταν σε μια προσπάθεια παραγωγής και διάθεσης υλικού από τους εκπαιδευτικούς σε κάποια συνεργατική πλατφόρμα, κάτι το οποίο όντως θα ήταν χρήσιμο και θα προωθούσε τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.