1. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων των μαθητών της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και των απολυτήριων εξετάσεων της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου επιλέγονται υποχρεωτικά θέματα εξετάσεων κατά το ήμισυ από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.).
2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π. ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα σχετικό με για την εφαρμογή του παρόντος.
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
Άρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
214 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Σκέψεις και προτάσεις μας
Πριν λίγες μέρες κατατέθηκε το Νομοσχέδιο για την Παιδεία το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση. Ως Ο.Ε.Φ.Ε παρακολουθούμε τις εξελίξεις, μελετούμε το Νομοσχέδιο και σε κάθε περίπτωση θα συμμετέχουμε ενεργά στην διαβούλευση. Θεωρούμε αυτονόητο ότι θα συμμετέχουμε ως Φορέας που εκπροσωπεί ένα μεγάλο τμήμα της Παιδείας και εκπροσωπεί χιλιάδες Εκπαιδευτικούς – Φροντιστές σε κάθε θεσμικά προβλεπόμενη συζήτηση, καταθέτοντας ολοκληρωμένα τις απόψεις μας και με την μοφή Υπομνήματος.
Ως Φορέας με πολλά χρόνια εμπειρίας και παρεμβάσεων σε διαφορετικά Νομοσχέδια διαφορετικών Νομοσχεδίων, γνώσης των αναγκών των μαθητών μας ώστε να καλύπτονται ολοκληρωμένα μέσω ενός σύγχρονου , ανοικτού στις ανάγκες του μέλλοντος Εκπαιδευτικού Συστήματος έχουμε ήδη διαμορφωμένες θέσεις που μπορούμε να εμπλουτίζουμε και να επικαιροποιούμε. Υπό αυτό το πρίσμα κρίναμε πάντα κάθε Νομοθετική πρωτοβουλία της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, υπό αυτό το πρίσμα θα κρίνουμε και σήμερα.
Ασφαλώς το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται σε σημεία όπως οι προαγωγικές εξετάσεις , η επιστροφή της βασης του 10, ο αριθμός των Ομάδων Προσανατολισμού, το Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι επιχειρούνται ενδιαφέρουσες αλλαγές στον τρόπο που η Παιδεία γίνεται αντιληπτή στην ελληνική πραγματικότητα.
Για παράδειγμα:
– Διαρθρώνεται με τρόπο αν μη τι άλλο πιο νεωτερικό το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, συνθέτοντας ιδέες και πρακτικές που εφαρμόζονται επιτυχώς σε άλλες χώρες ( π.χ επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και έννοιες Πληροφορικής από την νηπιακή ηλικία.)
– Χτίζει σύγχρονες δεξιότητες σύμφωνα με το αίτημα των καιρών που προετοιμάζει τα παιδιά για την ζωή, τον αληθινό κόσμο.Οι θεματικοί πυλώνες δείχνουν να « κουμπώνουν» με αυτό που ζούμε σήμερα την εποχή του κορωνοιού, των σαρωτικών αλλαγών στον πλανήτη, την εποχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης και της κλιματικής αλλαγής.
– Αποφεύγει τον επικρατώντα, τα προηγούμενα χρόνια εξισωτισμό προς τα κάτω, κάνοντας ριζικά διαφορετικές επιλογές για τον Θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.
– Εισάγει την αξιολόγης σχολικών μονάδων και με εσωτερική αυτοαξιολόγηση και με εξωτερική αξιολόγηση από το οικείο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού με ενεργό ρόλο του Ι.Ε.Π και της Αρχής για την διασφάλιση της ποιότητας στηνΑ΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση.
Η αλήθεια είναι ότι αλλαγές σαν κι αυτές δεν αποτελούν ανακάλυψη της πυρίτιδας. Ο ΟΟΣΑ γράφει επί χρόνια εκθέσεις που αναφέρεται σε παθογένειες του Εκπαιδευτικού Συστήματος στην χώρα μας και αναφέρεται σε ιδέες σαν κι αυτές αλά και άλλες. Το διαπιστώσαμε όταν αντιπροσωπεία της Ο.Ε.Φ.Ε συνάντησε αντιπροσωπεία του Ο.Ο.ΣΑ και ανταλλάξαμε απόψεις εφ΄όλης της ΄υλης.
Αυτό το πνεύμα το συναντάμε και σε άλλα σημεία του Νομοσχεδίου, όπως:
– Ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής , των Ξένων Γλωσσών , των Κλασσικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής. , όπως και εκπόνηση ερευνητικών/ συνθετικών εργασιών ως συμπληρωματικός ή εναλλακτικός αξιολόγησης
– Αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7 .
– Επαναφορά της βάσης του 10
– Καθιέρωση παρακολούθησης Μαθηματικών στους μαθητές της Θεωρητικής κατευθυνσης της Γ΄Λυκείου και Ιστορίας στους μαθητές της Θετικής κατεύθυνσης της Γ΄Λυκείου.
– Σύσταση εκ νέου της Τράπεζας θεμάτων Διαβαθμισμένης δυσκολιας στο Λύκειο.και σταδιακή εισαγωγή της από το επόμενο σχολικό έτος στην Α΄Λυκείου.
– Μείωση των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ΄Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφορά τω συντελεστών βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή , τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη χρονιά.
Πολλοί δημοσιολογούντες βλέπουν σ΄αυτά τα μέτρα μία εντατικοποίηση. Στα Φροντιστήρια γνωρίζουμε πολύ καλά
– Ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα σημαντικών γνωστικών κενών των μαθητών όταν από το Γυμνάσιο έρχονται στο Λύκειο και από τα ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαιδευση (τα διδαχθεντα αντικειμενα κατά τη σχολικη εκπαιδευση τους δεν επαρκουν) αυτό χρήζει αντιμετώπισης.
– Ότι είναι αναγκαία η συνεχής αξιολόγηση των μαθητών μέσα από τεστ και άλλες εργασίες.
Αυτό δεν δείχνει η εμπειρία όλων μας, αν θέλουμε να δούμε κατάματα την πραγματικότητα και όχι μέσα από το πρίσμα ιδεοληψιών;
Άλλωστε η θέση μας για τις Εισαγωγικές και όχι μόνο, συμπυκνωνόταν στην θέση που είχαμε κατ΄επανάληψη καταθέσει και επί προηγούμενης Κυβέρνησης και την καταθέτουμε και σήμερα. Λεγαμε λοιπόν σε όλα τα κείμενά μας και στα Υπομνήματά μας στο Υπουργείο Παιδείας , προς τον ΟΟΣΑ και προς κάθε Φορέα που ενδιαφερόταν για τις απόψεις μας :
Ο υποψήφιος για τα ΑΕΙ θα πρέπει να αξιολογείται περισσότερες φορές με εξετάσεις εθνικού επιπέδου. Η εμπειρία δείχνει ότι αν ένας μαθητής αξιολογείται πολλές φορές , τότε μειώνεται και το άγχος των υποψηφίων. Για κανένα λόγο δεν πρέπει να προσμετρούνται οι προφορικοί βαθμοί στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης μιας και υπάρχει κίνδυνος διαπλοκής καθηγητών – μαθητών.
Η ίδια φιλοσοφία θα πρέπει να διαπνέει όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης και όχι μόνο τον τρόπο εισαγωγής στα Α.Ε.Ι .Η εμπειρία δείχνει ότι χρειάζεται σε όλες τις βαθμίδες , σε όλες τις τάξεις μία διαδικασία συνεχούς αξιολόγησης μέσα από τεστ.
Αυτός ήταν και είναι ο κορμός της τοποθέτησής μας. Με δεδομένα δε κάποια νέα στοιχεία του Νομοσχεδίου, θεωρούμε ως εντελώς απαραίτητες δύο επίσης προβλέψεις:
1. Όλα τα θέματα θα πρέπει να μπαίνουν από την Τράπεζα Θεμάτων, ώστε να μηδενίζεται ο κίνδυνος υποκειμενισμού στην επιλογή θεμάτων ανά σχολείο
2. Χρειάζεται να διευκολυνθεί η κινητικότητα ανάμεσα στα πεδία , η αύξηση των επιλογών των μαθητών για σχολές περισσότερες του ενός πεδίου.Για το λόγο αυτό προτείνουμε την ύπαρξη δυνατότητας επιλογής και δεύτερου επιστημονικού πεδίου μέσα από την επιλογή και 2ου ειδικού μαθήματος.
Με την ευκαιρία του Νομοσχέδιου θεωρούμε αναγκαίο να επαναφέρουμε και να ζητήσουμε σ΄αυτό ή σε αμέσως επόμενο Νομοσχέδιο ορισμένες βασικές θέσεις και αιτήματά μας, τα οποία είναι:
– Καθιέρωση Κουπονιου Εκπαίδευσης για την στήριξη από τα Φροντιστήρια παιδιών που δεν μπορούν να έχουν μία πρόσθετη στήριξη λόγω των οικονομικών προβλημάτων. Η επερχόμενη ύφεση και οι παρενέργειές της στην μέση οικογένεια καθιστά αυτή την πρότασή μας αναγκαία ώστε να αποφευχθούν ταξικοί διαχωρισμού και ανισότητες.
– Επέκταση της άδειας των Φροντιστηρίων και στην στήριξη των μαθητών Δημοτικού, καθώς και στην στηριξη ευρυτερα των μαθητων με τηλεεκπαίδευση.
– ‘Αρση διφορούμενων διατάξεων και αναχρονιστιών προβλέψεων Νόμων που δυσχεραίνουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρσιών στους μαθητές.
– Απρόσκοπτη διοργάνωση διαγωνισμάτων και ενημερώσεων γονέων τις Κυριακές
– Δραστική αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής παραοικονομίας των αδήλωτων ιδιαίτερων από αμφιβόλων προσόντων εκπαιδευτικούς . Δυστυχώς, ένα σημαντικό ποσοστό δημόσιων ειτουργών κάνουν ιδιαίτερα στους μαθητές τυς χωρίς καμία επίπτωση
– Κατάργηση κάθε άδειας Οικοδιδασκαλίας.
Με αίσθηση ευθύνης θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας επλουτισμένες και από τον εσωτερικό διάλογό μας. Πάντα πρόταγμά μας ήταν μια καλύτερη Παιδεία για όλους τους μαθητές της χώρας, ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό Σύστημα, τα Φροντιστήρια συστατικό πυλώνα στήριξης μιας πανεθνικής προσπάθειας ανόδου των δυνατοτήτων των μαθητών ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις αδήριτες προκλήσεις ενός απαιτητικού μέλλοντος και ενός άκρως ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην χώρα και διεθνώς.
Η τράπεζα θεμάτων είναι ένα μέτρο που δοκιμάστηκε στο παρελθόν και απέτυχε. Είναι άδικη γιατί δεν ξεκινάνε όλοι οι μαθητές την ίδια περίοδο τα μαθήματα. Σε κάποια σχολεία οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται μήνες αργότερα. Είναι αγχωτική πρωτίστως για τους μαθητές που θα πρέπει συνεχώς να δίνουν εξετάσεις, αλλά και για τους καθηγητές οι οποίοι θα μπουν σ έναν αγώνα δρόμου κάλυψης της ύλης, ακόμα κι αν ξεκίνησαν μαθήματα τον Δεκέμβρη . Είναι εξοντωτική για τους γονείς οι οποίοι θα είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν περισσότερα φροντιστήρια για τα παιδιά τους. Πάντως σίγουρα δεν αναβαθμίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου μ’ ένα εξετασιοκεντρικό μέτρο που βασίζεται στην στείρα απομνημόνευση.
Η ΠΕΚΑΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης) αξιολογεί θετικά την επαναφορά της Τράπεζας θεμάτων, με την προϋπόθεση ότι η επιλογή των θεμάτων που θα την απαρτίσουν θα γίνεται με κατάλληλα παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια, για παράδειγμα σε σχέση με την εγκυρότητα και την πιστότητά τους, και με μεγάλη επιμέλεια όσον αφορά την αντιστοίχιση τους με τα Προγράμματα Σπουδών και τα Αναλυτικά Προγράμματα του κάθε μαθήματος.
Με την Τράπεζα Θεμάτων σε όλο το Λύκειο καθίσταται αναιτιολόγητα πολύ δύσκολη η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης των μαθητών, ενώ τονώνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο η ανάγκη για φροντιστηριακή υποστήριξη, κάτι που πάλι αναμένεται να φέρει σε δυσμενή θέση ιδιαίτερα τις οικογένειες που είναι οικονομικά ασθενέστερες.
Ως εκπαιδευτικός και κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος, διαφωνώ με την τράπεζα θεμάτων. Οδηγεί σε μηχανική γνώση ή μάλλον αποστήθιση, λειτουρεί αγχωτικά ως προς τους μαθητές και τους γονείς και δεν αποτελεί εργαλείο αντικειμενικής αξιολόγησης Η χρήση του στο παρελθόν ανέδειξε το πλήθος των αδυναμών και της αναποτελεσματικότητας.
ναι, συμφωνά με το τι έχει διδάξει ένας εκπαιδευτικός με τους μαθητές του, και να έχει κατανοηθεί εις βάθος και ουσία. δεν γίνεται να τρέχει ο εκπαιδευτικός απλά και μόνο να καλύψει την ύλη για να μην πέσει ερώτηση που δεν έχει προλάβει να διδάξει και να κατανοήσουν οι μαθητές. δεν μας ενδιαφέρει η ποσότητα, αλλά η ποιότητα, κάτι που έχουμε ξεχάσει στα σημερινά σχολεία. δεν έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες δυνατότητες, τον ίδιο χρόνο και τα ίδια ερεθίσματα για να κατανοήσουν την ίδια ποσότητα υλικού στον ίδιο χρόνο! ναι στην αντικειμενικότητα από μια άλλη πηγή, αλλά στην διδαχθείσα ύλη σε κάθε σχολείο ξεχωριστά.
Η τράπεζα θεμάτων, για όσο χρόνο λειτούργησε,είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της προσπάθειας των μαθητών. Ωστόσο, η κοινοποίηση των θεμάτων που θα περιέχει, θα αυξήσει την απομνημόνευση και επομένως την παπαγαλία. Γι’αυτό προτείνω τα θέματα της τράπεζας να μην ανακοινώννονται, αλλά κάθε δύο μήνες να ανασύρονται και να κοινοποιούνται δέκα τουλάχιστον θέματα ανά μάθημα, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με το πνεύμα των θεμάτων της τράπεζας. Είναι ευνόητο ότι τα θέματα που θα ανακοινώνονται πρέπει να αποσύρονται από την τράπεζα.
Στην πρώτη της εφαρμογή η τράπεζα θεμάτων το 2014 οδήγησε σε εξαπλασιασμό των μεταξεταστέων και στην κατά 15% αύξηση των φροντιστηρίων.Η οικονομική κρίση που διανύουμε επιδεινώθηκε λόγω του κορονοιου με αποτέλεσμα όλοενα και λιγότερα παιδιά να έχουν την δυνατότητα εξωσχολικής υποστήριξης. Η εκπαίδευση οφείλει να απέχει από τις ανισότητες και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους.
Τέλος η εξαντλητική αποστήθιση που απαιτείται απο τους μαθητές κατά πρώτα 12 έτη της εκπαίδευσης τους στα επόμενα έτη απαγορεύεται λόγω της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων και της λογοκλοπής
Η τράπεζα θεμάτων, για όσο χρόνο λειτούργησε,είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της προσπάθειας των μαθητών. Ωστόσο, η κοινοποίηση των θεμάτων που θα περιέχει, θα αυξήσει την απομνημόνευση και επομένως την παπαγαλία. Γι’αυτό προτείνω τα θέματα της τράπεζας να μην ανακοινώννονται, αλλά κάθε δύο μήνες να ανασύρονται και να κοινοποιούνται δέκα τουλάχιστον θέματα ανά μάθημα, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με το πνεύμα των θεμάτων της τράπεζας. Είναι ευνόητο ότι τα θέματα που θα ανακοινώνονται πρέπει να αποσύρονται από την τράπεζα.
Εφόσον ο βαθμός των εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων συνυπολογίζεται για την είσοδο των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η τράπεζα θεμάτων κινείται στην λάθος κατεύθυνση. Αν αναλογιστεί κανείς πόσο δύσκολο είναι να βγουν 4 μόνο θέματα για κάθε φορά που οι μαθητές εξετάζονται στις Πανελλαδικές, εύκολα μπορεί να καταλάβει ότι στην Ελλάδα η Τράπεζα θεμάτων δεν αποτελεί μια αντικειμενική και διαφανής λύση για την διαλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί περί αυτού πρόκειται.
Η λύση λοιπόν κατ΄ εμέ δεν βρίσκεται στην αλλαγή των πανελλαδικών αλλά στη δημιουργία και άλλων διεξόδων για τους μαθητές, ώστε να μην επιλέγουν το Γενικό Λύκειο και τις πανεπιστημιακές σπουδές.
Το υπουργείο παιδείας ξεχνά για άλλη μια φορά να λάβει υπόψη την ψυχολογία των μαθητών, την ανομοιογένεια των τμημάτων της χώρας με μαθητές που έχουν κοινωνικοοικονομικές δυσκολίες, γλωσσικές ελλείψεις και πολλά διδακτικά κενά. Το πάθημα του παρελθόντος δεν έγινε μάθημα και ξανά συνδέεται ο βαθμός απολυτηρίου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και αν θυμηθούμε και τα παράλογα θέματα και τις εκτός διδακτέας ύλης ερωτήσεις της τράπεζας και τις μηχανουργίες σχολείων με κρυφά προγράμματα εξετάσεων χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους της διοίκησης, αντιλαμβανόμαστε την αδικία και την οργή όλων για την τράπεζα θεμάτων.
Θα δημιουργηθεί ένα εκρηκτικό μίγμα που δύσκολα θα συμμαζευτεί όταν οι μαθητές νιώσουν την απόγνωση την απελπισία και την αποτυχία που θα οδηγήσουν στην πρόωρη εγκατάλειψη και για άλλη μια φορά στην αγκαλιά των ιδιωτικών κέντρων κατάρτισης.
Αν θέλει το υπουργείο να την εφαρμόσει ας κάνει πρώτα αυτό σωστά τη δουλειά του με την κάλυψη των κενών στα σχολεία και ας περικόψει την ύλη όλων των μαθημάτων ώστε να είναι εφικτή η κάλυψη της υπό κάθε συνθήκη αλλά και να δοθεί η δυνατότητα εμβάθυνσης σε ενότητες που κρίνει ο εκπαιδευτικός καθώς και να προβλεφθεί όπου αυτό επιβάλλεται για λόγους ανωτέρας βίας, να αποφεύγεται η χρήση της τράπεζας, ας προετοιμαστεί με τη διαβάθμιση των θεμάτων σε όλες τις τάξεις ώστε να είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς έγκαιρα, ας ξεχάσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων βάση επίδοσης και ας αποσυνδέσει την τράπεζα με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια για να αποφευχθούν οι κάθε λογής λαθροχειρίες.
Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας είναι ένα εργαλείο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία τους. Επιλεκτικά κάποιος εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέγει να εξεργάζεται υλικό που του παρέχει η Τράπεζα. Γιατί πρέπει να προτείνονται θέματα από αυτή στο όνομα μιας αντικειμενικότητας και όχι να επιλέγονται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε κάθε τάξη, που γνωρίζουν τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών τους, τα αδύνατα σημεία τους; Μήπως για να κατευθύνονται και πάλι οι μαθητές στα φροντιστήρια για να καλύψουν τις ανασφάλειές τους; Το Λύκειο επιμένει με αυτό τον τρόπο “αναβαθμισμένο ποιοτικά” στον απωθητικό εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα. Αυτό θεωρείται εκσυγχρονισμός;
Με το παρόν κείμενο οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των όμορων σχολείων της περιοχής μας (Πλατεία Βαρνάβα – Αθήνα) 17ου Γυμνασίου, 3ου Δημοτικού, 13ου Δημοτικού, σχολείων Αθηνών (η έλλειψη χρόνου δεν μας επέτρεψε να προλάβουμε να συγκεντρώσουμε περισσότερα όμορα σχολεία), εκφράζουμε την έκπληξή μας για την κατάθεση σχεδίου νόμου με σημαντικές αλλαγές στα της Παιδείας σε συνθήκες εγκλεισμού και πανδημίας. Σε αυτές τις συνθήκες ως γονείς πρωτίστως νοιαζόμαστε για τη σωματική αλλά και ψυχική υγεία των παιδιών μας και επίσης ενδιαφερόμαστε για την ασφαλή επαναφορά τους στο σχολικό περιβάλλον. Συνεπώς αναμένουμε το υπουργείο Παιδείας να εργάζεται σε αυτή την κατεύθυνση και να αναβάλει τα νομοθετικά σχέδια για το μέλλον, όταν θα βρισκόμαστε σε συνθήκες κανονικότητας και θα υπάρχει η δυνατότητα του δημόσιου διαλόγου και της αντιπαράθεσης μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων (καθηγητές, γονείς, μαθητές, Υπουργείο) ώστε να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το σύνολο των καθηγητών μέσω της ΟΛΜΕ έχει ήδη τοποθετηθεί ανάλογα. Η δική μας θέση αντίστοιχα είναι – έστω και τώρα – η κυρία Υπουργός να αποσύρει το νομοσχέδιο σε μελλοντικό χρόνο, ώστε να έχουμε την δυνατότητα και εμείς να εκφράσουμε τις θέσεις μας. Στην παρούσα φάση, οι προτάσεις μας στα αντίστοιχα άρθρα (ταξινομημένα κατά αύξοντα αριθμό άρθρου) είναι οι ακόλουθες:
Άρθρο 9: Τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
Και αυτό το μέτρο αποτελεί βήμα ενίσχυσης του συστήματος που εστιάζεται στις εξετάσεις και όχι στη γνώση. Η εμπειρία από την προηγούμενη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων είναι αρνητική, διότι δε λαμβάνει υπόψη τη διαφορετικότητα των σχολικών μονάδων, το γεγονός ότι όλα τα σχολεία δεν προχωρούν με τον ίδιο τρόπο και βάθος στην κάλυψη της ύλης. Η τράπεζα θεμάτων θεωρεί de facto ότι αυτό ισχύει, παρόλο που με ευθύνη της πολιτείας δε στελεχώνονται όλες οι σχολικές μονάδες εγκαίρως και υπάρχει σαφής διαφοροποίησή τους. Και αυτό το μέτρο προτρέπει τους μαθητές να απευθυνθούν σε περεταίρω εξωσχολική βοήθεια, ειδικά επειδή η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δηλώνει ότι οι βαθμοί όλων των τάξεων του λυκείου θα συμμετέχουν στην τελική επίδοση του μαθητή για την είσοδο στην ανώτατη εκπαίδευση. Επίσης ως μέτρο αναμένεται να συμβάλει στη σχολική διαρροή.
Ως συνέπεια των ανωτέρω, επαναλαμβάνουμε την θέση μας πως το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί σε μέλλοντα χρόνο. Είναι πολλά και σημαντικά τα θέματα τα οποία ως γονείς (άμεσα ενδιαφερόμενοι) θέλουμε να συζητήσουμε εκτενώς με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς των Καθηγητών, των Ειδικών Επιστημόνων και άλλων παραγόντων και να εχουμε έτσι την δυνατότητα να κατανοήσουμε και να τοποθετηθούμε για το καλύτερο αποτέλεσμα πρός όφελος όλων μας.
Κωτσόπουλος Πέτρος – Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 17ου Γυμνασίου Αθηνών.
Έχει δοκιμαστεί και αποτύχει στο παρελθόν. Κακώς το επαναφέρετε. Ο εκπαιδευτικός που μπαίνει στην τάξη γνωρίζει τις ανάγκες των μαθητών του και την πορεία τους και είναι ο μόνος που πρέπει να αποφασίζει τα θέματα. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περνούν οι μαθητές αυτήν την βλαβερή για τον ψυχισμό τους διαδικασία τρεις φορές κατά τη διάρκεια του Λυκείου.