• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑΣ' | 24 Απριλίου 2020, 23:37

    Σε σχέση με την υπό κατάργηση διασύνδεση των Πειραματικών Δημοτικών με Πρότυπα/ Πειραματικά Γυμνάσια. Ένα θέμα που προκαλεί εντύπωση είναι γιατί δεν προβλέπονται Πρότυπα Δημοτικά; Γιατί να μην είναι Πρότυπα και τα Πειραματικά Δημοτικά; Παραδεχόμαστε, δηλαδή, ότι στο τυχαίο δείγμα μαθητών δεν μπορούν να υπάρξουν άριστοι; Ένα άλλο, είναι γιατί καταργούνται οι υφιστάμενες διασυνδέσεις Πειραματικών Δημοτικών με Πρότυπα/Πειραματικά Γυμνάσια, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις λειτουργούν με εξαιρετικά αποτελέσματα εδώ και έναν αιώνα περίπου. Εκείνο όμως που ανατρέπει προκλητικά την έννοια της ισότητας είναι το εξής: Αφού όλα τα Πειραματικά Δημοτικά δεν συνδέονται με Πειραματικά ή Πρότυπα Γυμνάσια, γιατί τα παρακάτω τρία εξαιρούνται; Ήτοι: α) Το Μονοθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών συνδέεται με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, β) το 1ο Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών συνδέεται με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, γ) το Τριθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών συνδέεται με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Γιατί μόνο τα τρία παραπάνω Δημοτικά της Αθήνας, ανάμεσα στα χιλιάδες άλλα της χώρας, συνδέονται με Πειραματικά Γυμνάσια; Στην αιτιολογική έκθεση δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά. Ακόμη κι αν προσπαθήσει κανείς να στηρίξει τις a priori ανυστερόβουλες προθέσεις του συντάκτη, πιθανόν να έλεγε ότι στο κέντρο της Αθήνας δεν υπάρχουν πολλά μονοθέσια και τριθέσια στα οποία θα εκπαιδεύονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί και, άρα, ας δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά αυτά να πάνε σε ένα Πειραματικό Γυμνάσιο. • Γιατί όμως αυτό δε συμβαίνει και στα ολιγοθέσια Πειραματικά άλλων μεγάλων πόλεων; • Με ποιο σκεπτικό, το 1ο Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών συνδέεται με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών; Τι το καθιστά τόσο μοναδικό ανάμεσα σε όλα τα σχολεία της χώρας; Είναι προφανές ότι δεν μπορούν να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ή όλα τα Πειραματικά δημοτικά δεν θα έχουν διασύνδεση με Πειραματικά/Πρότυπα Γυμνάσια ή θα έχουν όλα ή θα πρέπει, τουλάχιστον, να διατηρηθούν οι υφιστάμενες διασυνδέσεις Δημοτικών και Γυμνασίων, οι οποίες οδήγησαν χιλιάδες γονείς να προγραμματίσουν διαφορετικά τη ζωή και τις σπουδές των παιδιών τους. Σε κάθε περίπτωση, η διατήρηση των υφιστάμενων διασυνδέσεων Πειραματικών Δημοτικών με Πειραματικά/Πρότυπα Γυμνάσια, δεν πρέπει να καταργηθεί, χωρίς τουλάχιστον κάποιο μεταβατικό στάδιο προσαρμογής. Δηλαδή, οι νέες ρυθμίσεις να ισχύσουν για όσους, από δω και πέρα, επιλεγούν σε Πειραματικά Δημοτικά.