• Σχόλιο του χρήστη 'Χαρά Παπαϊωάννου' | 25 Απριλίου 2020, 00:49

    Το προτεινόμενο άρθρο 13 αλλάζει χαρακτήρα σε πολλά Πειραματικά σχολεία μετατρέποντας τα σε Πρότυπα. Τα δύο αυτά είδη σχολείων δεν συγκρίνονται αφού εξυπηρετούν διαφορετικούς εκπαιδευτικούς στόχους. Μέσω των Προτύπων επιδιώκεται η άμεση παροχή πιο ποιοτικής εκπαίδευσης σε γνωστικά επίπεδα που ξεπερνούν το μέσο όρο (αριστεία), ενώ μέσω των Πειραματικών επιδιώκεται, μακροπρόθεσμα, η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επομένως εξορισμού απαιτείται τυχαίο και ετερόκλητο μαθητικό δυναμικό και η παρουσία των εκπαιδευόμενων από τα 6 τους χρόνια μέχρι τα 18 τους σε ίδιο είδος παρεχόμενης εκπαίδευσης για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων και συνεπώς την επίτευξη των στόχων του Πειραματικού σχολείου. Και τα δύο αυτά είδη είναι απαιτούμενα από τη σύγχρονη κοινωνία και θα πρέπει να αυξηθούν ποσοτικά και είναι στρέβλωση να προωθείται το ένα εις βάρος του άλλου. Η προτεινόμενη ρύθμιση εισάγει την άρση της διασύνδεσης του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) αφού μετατρέπει το Γυμνάσιο και Λύκειο σε Πρότυπα. Από το 1929 το ΠΣΠΑ είναι ένα Πειραματικό σχολείο που συστεγάζει όλες τις βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Διάταγμα 8/29 Οκτωβρίου 1929 με τρεις κατώτερες τάξεις του Δημοτικού, 85 μαθητές, και τις δύο κατώτερες τάξεις του Γυμνασίου, 60 μαθητές). Η προτεινόμενη ρύθμιση, σταματά το ΠΣΠΑ να επιτελεί τον σκοπό της ίδρυσής του και το περιεχόμενο του ιδρυτικού του οράματος: [...] την καλλιέργεια οικογενειακής ατμόσφαιρας στις σχέσεις μαθητών-δασκάλων, τη γνώση της ψυχοσωματικής υπόστασης των μαθητών, τη φροντίδα για την κοινωνική εξέλιξη κάθε παιδιού και εφήβου και, τέλος, την ελευθερία έκφρασης και την αυτενέργεια των μαθητών κατά τη διδασκαλία [...], την ίδια στιγμή που δημιουργεί, ανεξήγητα, νέες - μη υφιστάμενες διασυνδέσεις μεταξύ Πειραματικών που δεν βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Το ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ και το ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Π.Σ.Π.Θ να παραμείνουν ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ για όλες τις βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.