• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΘΛ' | 26 Νοεμβρίου 2009, 11:44

    Ένα πρώτο σχόλιο για το "κείμενο δημόσιας διαβούλευσης", από την οπτική ενός Σχολικού Συμβούλου. 4η παράγραφος: "Η έως τώρα εμπειρία κατέδειξε ότι το σύστημα διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων, αναπληρώσεων και μετατάξεων των εκπαιδευτικών, αλλά και της επιλογής των στελεχών διοίκησης πάσχει σοβαρά". Αναφέρεται μόνο σε στελέχη διοίκησης. Τρεις πιθανότητες: ή εντάσσει τους Σχολικούς Συμβούλους στα στελέχη διοίκησης και παραβλέπει την ποιοτική διαφορά ανάμεσα στα στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης και στα στελέχη διοίκησης ή αγνοεί τελείως τους Σχολικούς Συμβούλους ή θεωρεί ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν επιλεγεί αξιοκρατικά και μόνο η επιλογή των στελεχών διοίκησης πάσχει σοβαρά. Στο τελευταίο υποκεφάλαιο "Β΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης" που αφορά τους Σχολικούς Συμβούλους. 1η παράγραφος: "Η ελλιπής επιμόρφωση, η αναξιοκρατία και η έλλειψη κριτηρίων στην αξιολόγηση και στις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης έχει οδηγήσει στην αποδόμηση του συστήματος και στην έλλειψη εκτίμησης και εμπιστοσύνης των στελεχών". Θεωρώ τη γενίκευση, απαξιωτική για το έργο των Σ.Σ. έως προσβλητική, όταν μάλιστα αρκετοί σχολικοί σύμβουλοι έχουν περάσει από διαδικασίες κρίσης δια πυρός και σιδήρου, έχουν φέρει επιτυχημένα εις πέρας 2, 3 μέχρι και 4 θητείες και αν μη τι άλλο χαίρουν της εκτίμησης των συναδέλφων - δασκάλων από τις περιφέρειες όπου υπηρέτησαν. 3η παράγραφος: "Βάση για την πρότασή μας θα αποτελέσουν και οι προτάσεις ειδικών επιστημόνων, συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ( ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) καθώς και των πολιτών που θα πάρουν μέρος στη διαβούλευση". Πουθενά δεν αναφέρεται η ΠΕΣΣ: Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων. Τελευταία παράγραφος: "Ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στελεχών της εκπαίδευσης. * Τα στελέχη της εκπαίδευσης, που θα επιλεγούν, θα επιμορφωθούν σε θέματα αντίστοιχα με τις απαιτήσεις της θέσης που πρόκειται να καλύψουν σε ειδικά προγράμματα τα οποία θα λειτουργούν είτε σε συνεργασία με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης είτε με αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων, είτε με τους υφιστάμενους φορείς επιμόρφωσης. * Όσοι ολοκληρώνουν με επιτυχία τον κύκλο σπουδών θα λαμβάνουν πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας, το οποίο θα αποτελεί μια από τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης". Καταρχήν δεν είναι σαφές το τι θέλετε να κάνετε. (βλ. υπογραμμισμένα αποσπάσματα). Πρώτα θα επιλεγούν και μετά θα επιμορφωθούν ή πρώτα θα επιμορφωθούν και μετά αυτό θα είναι προϋπόθεση για να επιλεγούν;;; Αυτό το τελευταίο το θεωρώ τουλάχιστον υπερβολικό. Σύμβουλοι με μεταπτυχιακά, διδακτορικά, άλλα πτυχία, ξένες γλώσσες... και εμπειρία στο έργο τους, να πρέπει να περάσουν πρώτα απ' τα θρανία για να λάβουν "πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας";;; Ας εφαρμοστεί τότε κάτι αντίστοιχο και στην επιλογή των καθηγητών Πανεπιστημίου. Αυτές τις πρώτες σκέψεις καταθέτω αυθόρμητα. Λεπτομέρειες για τη μοριοδότηση χρειάζονται συζήτηση π.χ. δεν μπορεί κάποιος που έχει επάρκεια σε μια ξένη γλώσσα και χρειάστηκε 7 χρόνια για να την αποκτήσει (τουλάχιστον στην Ελλάδα), να μοριοδοτείται το ίδιο με 1 χρόνο επιμόρφωσης ΣΕΛΔΕ, ΠΑΤΕΣ ή με ένα δίμηνο ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δεν μπορεί η εμπειρία στην ίδια θέση με 2, 3 επιτυχημένες θητείες να μη συνεκτιμάται. Όσο για την αξιολόγηση ας ενεργοποιηθεί ο νόμος Ευθυμίου του 2002 που προβλέπει τα πάντα, αλλά υπήρξε ατολμία και δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Τα ήδη υπηρετούντα στελέχη να αξιολογηθούν για το έργο τους και όχι να δώσουν ακόμη μια φορά εξετάσεις πολλαπλής επιλογής, στις οποίες ακόμη και αν αρίστευσαν κατά το παρελθόν, ελάχιστα προσμετρήθηκε. Ένας Σχ. Σύμβουλος