• Σχόλιο του χρήστη 'Δ. Καλαϊτζίδης' | 25 Απριλίου 2020, 09:35

    Πολλά σχολεία έχουν ήδη Εσωτερικό Κανονισμό. Θεωρώ σημαντικά όσα ανέφερε ήδη ο συνάδελφος Ρένος Ολυμπάκης. Ο ΕΚ πρέπει να προβλέπει εκτός από τις απαγορεύσεις και με ποιο τρόπο θα γίνεται η επανόθρωση βλαβών ή παραβιάσεών του. Μολονότι ο ΕΚ είναι κυρίως έργο του ΣΔ, ωστόσο υπάρχει μόνο ένας τρόπος να γίνει κατά κάποιο τρόπο κτήμα των μαθητών, τους οποίους κυρίως αφορά, είναι ο εξής: Ο διευθυντής παίρνει το σχέδιο-υπόδειγμα του ΙΕΠ ή κάποιον ήδη εγκεκριμενο κανονισμού ομοταγούς σχολείου. Τον μοιράζει σε αντίγραφα στους εκπαιδευτικούς, στα προεδρεία των 5 μελών και στο Σύλλογο Γονέων. Δίνονται δύο διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα να συνεδριάσει, να μελετήσουν οι μαθητές κατ' άρθρο όλον το ΕΚ και να γίνει συζήτηση και ανάλυση όσων περιλαμβάνει ο ΕΚ. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν προτάσεις, ωστόσο, υπάρχει μια ασφαλιστική δικλείδα η οποία λέει ότι δεν μπορούμε να "νομοθετήσουμε" κατά παράβαση υπάρχοντος νόμου. Άρα, η συμβολή των μαθητών μόνο θετική μπορεί να είναι. Πολύ πιθανόν να κατατεθούν προτάσεις που να βελτιώνουν τη σχολική λειτουργία και το σχολικό κλίμα, το οποίο άλλωστε θέλει να ρυθμίσει ένας καλός ΕΣ. Αντίστοιχα, ο Σ.Γονέων μπορεί (στο ίδιο πλαίσιο) να υποβάλλει τις δικές του προτάσεις. Τέλος, ο ΣΔ σε συνεδρίασή του, κάνει την ίδια εργασία, περνά τον ΕΚ κατ' άρθρο, λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις μαθητών και γονέων και οριστικοποιεί τα άρθρα του. Στη συνέχεια ο ΕΚ γνωστοποιείται αρμοδίως, σύμφωνα με όσα προβλέπονται (έγκριση ΣΕΕ). Όταν τελειώσει αυτή η διαδικασία που μπορεί να πάρει περίπου 15-20 μέρες, ο ΕΚ αναρτάται στις τάξεις, στον πίνακα ανακοινώσεων, στην ιστοσελίδα και παραδίδεται γραπτός στο Σ. Γονέων. Αυτή είναι μια δημοκρατική διαδικασία που εγγυάται την μέγιστη αποδοχή, την συμπερίληψη των περισσότερων απόψεων, τη διαφάνεια και κυρίως εγγυάται ότι κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε ή δεν συμμετείχε στην σύνθεσή του.