• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Αδαμοπούλου' | 25 Απριλίου 2020, 21:58

    Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας. Αξιότιμη κα Υπουργέ. Κατόπιν της θέσεως από το Υπουργείο σας, σε διαβούλευση του νομοσχεδίου για την παιδεία στις 22/4/2020, σας παραθέτουμε τις θέσεις μας σαν διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας. Μετά από μελέτη του νομοσχεδίου , θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τις αντιρρήσεις μας όσον αφορά την τράπεζα θεμάτων. Θεωρούμε ότι είναι ένας θεσμός που δημιουργεί επιπρόσθετο άγχος στους μαθητές. Ο μαθητής στην αγωνία του να εξασφαλίσει το καλό αποτέλεσμα θα δείχνει αδιαφορία για την ουσιαστική γνώση. Επιπλέον ενισχύει τα φροντιστήρια και συνεπώς και την παραπαιδεία. Είναι ένα θεσμός που είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν αποτυχημένα. Αν το Υπουργείο επιθυμεί να λειτουργήσει αυτός ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , θα πρέπει να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να λειτουργήσει το μέτρο αυτό. Πρώτα θα πρέπει να έχει στελεχώσει όλα τα σχολεία της χώρας με εκπαιδευτικούς στις 11 Σεπτεμβρίου, ώστε να εξασφαλίσει ότι όλοι θα ξεκινήσουν από την ίδια αφετηρία και θα διδαχθεί όλη η ύλη. Επίσης θα πρέπει να παρέχει στο μαθητή του 21ου αιώνα πρόσβαση σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να μπορεί και να είναι έτοιμο να υποστηρίξει την ανάπτυξη νέου τύπου δεξιοτήτων, με σκοπό την προσωπική ολοκλήρωση του μαθητή και την υγιή ανάπτυξη του χαρακτήρα του. Θα πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολικό περιβάλλον που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και όχι την παπαγαλία. Σε αντίθεση μετατρέπει το σχολείο σε απέραντο εξεταστικό κέντρο αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Με την τράπεζα θεμάτων δημιουργεί «μίνι πανελλαδικές εξετάσεις» και κάνει αυστηρότερους τους όρους προαγωγής και απόλυσης. Στις χώρες που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία έχουν αναπτύξει το μοντέλο των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την τράπεζα θεμάτων από την νηπιακή ηλικία. Μπορεί το Υπουργείο με το καινούριο νομοσχέδιο και τις αλλαγές που κάνει από το νηπιαγωγείο με τα εργαστήρια δεξιοτήτων να προσπαθεί να εισάγει και στην ελληνική εκπαίδευση μακροπρόθεσμα αυτές τις δεξιότητες , όμως οι μαθητές τις επόμενης σχολικής χρονιάς καλούνται να υλοποιήσουν αυτό τον καινούριο τρόπο εισαγωγικών εξετάσεων με δεξιότητες τις οποίες δεν έχουν διδαχθεί. Η ισχυροποίηση και αυτονόμηση του Λυκείου , που είναι το ζητούμενο δεν μπορεί να επιδιώκεται μέσω εισαγωγικών εξετάσεων. Αν θέλουμε μαθητές που να έχουν συνεχώς βελτιωμένες μαθησιακές επιδόσεις και όχι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA του 2018 θα πρέπει εκτός από το να τους γεμίζουμε με δεξιότητες και να τους υποβάλλουμε συνεχώς σε εξετάσεις, να τους ορίσουμε και το πλαίσιο που θα τα βοηθά να τις χρησιμοποιήσουν αυτές τις δεξιότητες. Με εκτίμηση Εκ μέρους του Δ.Σ. Η πρόεδρος Ελένη Αδαμοπούλου