• Σχόλιο του χρήστη 'Ζακαλκάς Θωμάς' | 25 Απριλίου 2020, 23:56

    1. Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, ο διακριτός ρόλος του εκπαιδευτικού που βαθμολογεί και εξετάζει δεν μπορεί να τέμνεται με αυτόν ενός προσώπου αναφοράς, πόρω δε περισσότερο τη στιγμή που μιλάμε για ηλικίες με συγκεκριμένη συναισθηματική συνθήκη [παιδιά και έφηβες/οι]. 2. Η ύπαρξη του θεσμού σε χώρες του εξωτερικού με έντονο το αίσθημα της κοινοτικής συνύπαρξης δεν έχει ουδεμία σχέση με τα άρθρα του παρόντος νομοθετήματος [πχ σε κάποιες χώρες ο εκπαιδευτικός αναφοράς εκλέγεται από τους μαθητές] 3. Η υπάρχουσα ως τώρα συνθήκη στα σχολεία προφανώς δεν είναι ικανοποιητική, ειδάλλως αίρεται η σκοπότητα του νομοθετήματος. 4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 38, προσδιορίζει καθηκοντολόγιο άλλων επιστημών και μάλιστα συγκεκριμένων ειδικοτήτων του πεδίου των κοινωνικών επιστημών. Πιο συγκεκριμένα, δίδεται πλαίσιο άσκησης καθηκόντων με τα εξής αντικείμενα μεταξύ άλλων: διαχείριση κρίσεων (σχολικός εκφοβισμός, επιθετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, πρόληψη σε θέματα ακραίων συμπεριφορών (ρατσισμός, διαφορετικότητα), συμβουλευτική και ομάδες γονέων. Δεδομένου ότι εργαλεία αντιμετώπισης των ως άνω συνθηκών έχουν άλλες επιστήμες ή εξειδικευμένοι σε μεταπτυχιακό/διδακτορικό επίπεδο παιδαγωγοί, καθίσταται αναγκαίο, εάν και εφόσον διατηρηθεί ο θεσμός ή να τροποποιηθεί με τον ορισμό εκπαιδευτικών με τα ανάλογα προσόντα, οι οποίοι θα απέχουν από το άμεσο εκπαιδευτικό αντικείμενο ή θα πρέπει να καταργηθεί ο θεσμός και να εισαχθούν επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων. Με το αυτονόητο της μη ύπαρξης εκπαιδευτικών με την ανάλογη μεταπτυχιακή/διδακτορική κατάρτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας, καθίσταται αναγκαία η χρήση άλλων επιστημών στην πλειοψηφία των σχολικών μονάδων της επικράτειας. 5. Τα ως άνω καθήκοντα της προαναφερόμενης παραγράφου συμπεριλαμβάνουν πάντα, σχεδόν σε όλα τα μοντέλα διαχείρισης δύσκολων περιστατικών στις σχολικές μονάδες, απαραίτητες δράσεις και με το οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή, όπου η/ο εκπαιδευτικός έχει επαφή μόνο μέσω της σχολικής μονάδας, ενώ άλλες ειδικότητες περιλαμβάνουν τέτοιες αρμοδιότητες.