• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ' | 26 Απριλίου 2020, 11:19

    Σε γενικές γραμμές βρίσκω αρκετά θετικό το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο αναφορικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα ήθελα να επισημάνω όμως, μερικά γενικά σχόλια τα οποία θέτω και σε δημόσιο διάλογο και πιστεύω κατά την ταπεινή μου άποψη ότι θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ποιοτικότερη αναβάθμιση, και όχι μόνο, της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Τα σημεία αυτά είναι: 1. Να θεσμοθετηθεί το σχέδιο διδασκαλίας από κάθε εκπαιδευτικό και να κατατίθεται ψηφιακά στο Υπουργείο. 2. Μείωση της διδακτέας ύλης και αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος π.χ ο εκπαιδευτικός να κάνει 2 τρίωρα μαθήματα καθημερινά. 3. Όλα τα μαθήματα θα πρέπει να αλλάξουν, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών. Τα νέα αυτά μαθήματα θα είναι: Τηλεοπτική-ψηφιακή Αγωγή, Αγωγή υγείας, Περιβαλλοντική Αγωγή, Θεατρική Αγωγή, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Θρησκευτική αγωγή, Μουσική Αγωγή. Μέσω αυτών των θεματικών να διδάσκονται οι μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα(μαθηματικά, γλώσσα, κ.τ.λ.). Μέχρι τώρα γίνονταν το αντίθετο, γι αυτό και βλέπουμε τα παιδιά μας να μην είναι χαρούμενα όταν πηγαίνουν στο σχολείο(βλέπε σκίσιμο βιβλίων, διαφόρων μορφών βίας που παρατηρούμε στα σχολεία μας, κ.ά.). Βασικός σκοπός είναι να κάνουμε ένα χαρούμενο και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, έτσι ώστε τα παιδιά να θέλουν να πηγαίνουν σχολείο, αφουγκραζόμενοι τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, ξανατονίζουμε. Να σημειώσω ότι διαπιστώσαμε μια μικρή προσπάθεια στο εν λόγω νομοσχέδιο. 4.Κατάργηση των βιβλίων των εκπαιδευτικών. Είναι αυτά που έχουν καταργήσει εδώ και χρόνια τον εκπαιδευτικό. Εξάλλου είσαι και πραγματώνεσαι ως εκπαιδευτικός όταν εσύ ο ίδιος παράγεις το εκπαιδευτικό υλικό. 5. Αναφορικά με την επιμόρφωση: Μπορεί να επιτευχθεί η Δ.Β.Μ των Εκπαιδευτικών εάν και εφόσον οι εκπαιδευτικοί στο διάστημα της επαγγελματικής τους ζωής αναλαμβάνουν σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή συνεργαζόμενοι με άλλες σχολικές μονάδες και συναδέλφους , ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ κάθε χρόνο τουλάχιστον 1-2 εκπαιδευτικές έρευνες, αξιοποιώντας τα συμπεράσματα τους. Η ερευνητική αυτή διαδικασία είναι ταυτόχρονα και μια εκπαιδευτική διαδικασία , η οποία ελευθερώνει τον εκπαιδευτικό και δεν τον χειραγωγεί, αντιμετωπίζοντας τον και φυσικά ως ενήλικα. Παράλληλα θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μια τέτοια ερευνητική διαδικασία αποτελεί ταυτόχρονα και ως αυτο-αξιολογική διαδικασία, ξεπερνώντας έτσι το ταμπού της αξιολόγησης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα(βλ.περισσότερα blog kalaitzidi, διεθνές συνέδριο Δράμα, 2019). Προϋπόθεση βέβαια γι' αυτό θα είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μέσω και τηλεδιασκέψεων. Η προσπάθεια μας βέβαια θα μείωνε και ιδιαίτερα το οικονομικό κόστος του υπάρχοντος μοντέλου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, το οποίο μάλιστα έχει αποδειχθεί και μη αποτελεσματικό. Επίσης η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με βάση την διερεύνηση των εκπαιδευτικών τους αναγκών μπορεί να υλοποιείται μέσω τηλεδιασκέψεων κάθε μέρα π.χ 7-8 π.μ .