• Σχόλιο του χρήστη 'Δάφνη Μπεχτσή' | 7 Δεκεμβρίου 2010, 15:21

    Χωρίς να έχω καμία πρόθεση να θίξω κανέναν το ποσοστό των αδιάφορων απέναντι σε μια τέτοια απόφαση θα είναι οι μαθητές που είτε δεν τους νοιάζει τι θα κάνουν στη ζωή τους, είτε λειτουργούν με τη λογική ότι άμα γράψω 20.000 μόρια δεν πα να θέλω να γίνω ναυαγοσώστης θα βάλω πρώτη επιλογή τη νομική ή την αρχιτεκτονική, είτε αυτοί που έχουν ένα εξασφαλισμένο μέλλον λόγω γονέων και βαδίζουν προς αυτό ( τυχερότατοι), είτε αυτοί που έχουν σκοπό να πραγματοποιήσουν ένα παιδικό τους όνειρο που εδώ και 2 χιλιετίες παραμένει απαράλλακτο. Με βάση, λοιπόν, καθαρά και μόνο, τις μαντικές μου ικανότητες αυτοί αποτελούν το ένα 70% του συνόλου. Υπάρχει όμως και ένα υπόλοιπο 30% το οποίο ίσως να μην είναι αρκετά ώριμο να αποφασίσει, ίσως να μην είναι τόσο τυχερό, ίσως να νοιάζεται υπερπολύ για τα 3-4-5 φοιτητικά του χρόνια, είτε αλλάζει κάθε βδομάδα άποψη επειδή πετυχαίνει μια γριούλα στο super market που του λέει ότι η ανηψούλα, ο εγκονούλης, οποιοσδήποτε πέρασε στην τάδε σχολή , ψάχνει γι’ αυτή τη σχολή και πωρώνεται… Αυτοί είναι οι μόνοι που ξέρουν τι σιμβαίνει μέσα στο μυαλό μου αυτή τη στγμή. Χάος. Απογοήτευση. Άγχος. ΛΕΝΕ: Η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου κατά το μήνα Μάρτιο δεν είναι κάτι το καινοφανές. Ισχύει και σήμερα για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που το έτος 2010 ήταν περίπου 20.000. Με αυτούς δεν έχει εμφανιστεί κανένα πρόβλημα. Επίσης, η ειδική κατηγορία των ομογενών, καταθέτει το Μηχανογραφικό Δελτίο προ της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς πάλι να υπάρχει πρόβλημα. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: Το γεγονός ότι δεν εμφανίστηκε πρόβλημα στη διαδικασία δεν σημαίνει ότι είναι και αποτελεσματική. Επιπλέον, στα ΕΠΑΛ, οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν από έναν αριθμό επαγγελμάτων από την αρχή της χρονιάς. Επομένως, είναι ήδη προκαθορισμένο, σε ένα μεγάλο βαθμό, το τι θα κάνουν στο μέλλον τους. Οι σχολές από τις οποίες έχουν να επιλέξουν είναι πολύ συγκεκριμένες εφόσον έχει είδη προηγηθεί ένας μήνας εκπαίδευσής τους. ΛΕΝΕ: Επιπλέον, η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου τον μήνα Μάρτιο ίσχυε και κατά την περίοδο κατά την οποία οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου διεκδικούσαν την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το σύστημα των Δεσμών, ενώ συνέχισε να εφαρμόζεται για τους υποψήφιους των ΤΕΕ Β΄ κύκλου, καθ΄ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους μέχρι και φέτος. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΜΕ; Μπρος; Ή πίσω; Είναι λογικό αντί να παραδειγματιζόμαστε από τις χώρες τριγύρω μας, που όλες έχουν πολύ πιο βατά και ανθρώπινα εκπαιδευτικά συστήματα από το μονόπλευρο δικό μας, να κοιτάμε και πάλι το δικό μας και μάλιστα με όπισθεν; ΛΕΝΕ: Ενδεχόμενη επιλογή του μηνός Μαρτίου για την κατάθεση θα δώσει την δυνατότητα υποβολής για χρονικό διάστημα ενός (1) πλήρους μηνός (1-31 Μαρτίου), ώστε οι υποψήφιοι να επεξεργάζονται την υποψηφιότητά τους σε Σχολές και Τμήματα με το σύστημα καταχώρισης να παραμένει ανοικτό καθ΄όλη την διάρκεια του μηνός, μέχρι την τελική υποβολή. Κατά το διάστημα αυτό, οι υποψήφιοι θα έχουν την ευκαιρία να διαβουλευθούν με τους καθηγητές και την οικογένειά τους, ώστε η τελική επιλογή σχολών να είναι προϊόν ώριμης απόφασης. Αντιθέτως, σήμερα οι υποψήφιοι συνωθούνται έξω από τις αίθουσες υποβολής σε προκαθορισμένη ημέρα και χρειάζεται να ολοκληρώσουν την διαδικασία σε μικρό χρόνο την ίδια μέρα, υπό την πίεση δηλαδή του χρόνου, χωρίς να έχουν την δυνατότητα διαβούλευσης με τους υπευθύνους. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί και αν παραδίδαμε μηχανογραφικά από τη τελευταία μέρα εξετάσεων έως και την παλιά ημερομηνία υποβολής τους. Έχω την εντύπωση, χωρίς να ‘μαι σίγουρη, ότι είναι περίπου ένας μήνας. Και τότε θα υπήρχε λίγο παραπάνω χρόνος για «ώριμη απόφαση» απ’ ότι αν έπρεπε να αποφασίσουμε 4 μήνες πριν. ΛΕΝΕ: Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων, γίνεται επίσης προσπάθεια, να μπορούν να υποβάλουν το μηχανογραφικό ηλεκτρονικά και από το σπίτι τους αν το επιθυμούν, ώστε η όποια συνεργασία με τις οικογένειες τους να γίνεται με άνεση χρόνου και όχι υπό πίεση. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: αυτό γίνεται και τον Ιούλιο -.- ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: Αν ο χρόνος υποβολής μεταφερθεί τον Μάρτιο, μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα και η βοήθεια των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η συνεργασία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ και των υπευθύνων καθηγητών Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τους υποψήφιους για τα προγράμματα σπουδών Σχολών και Τμημάτων πριν από την υποβολή των Μηχανογραφικών θα βοηθήσει τους υποψηφίους και τις οικογένειές με ουσιαστικό τρόπο στην προσπάθεια για την καλύτερη επιλογή Τμημάτων. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: ΚΑΙ αυτό μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε τους 4 επιπλέον μήνες ως τον Ιούλιο που τα σχολεία είναι ανοιχτά. Εξάλλου, το να κάνεις το μηχανογραφικό σου, τεχνικά, δεν απαιτεί ούτε καν κάποια Χ προσπάθεια. Το να αποφασίσεις περί αυτού είναι που απαιτεί ΠΟΛΥ. ΛΕΝΕ: Τέλος, μια τέτοια ρύθμιση θα είναι χρήσιμη για τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους αφού και τα αποτελέσματα μπορεί να εκδοθούν σε συντομότερο χρόνο επιτρέποντας ένα καλύτερο προγραμματισμό για τους υποψηφίους και τις οικογένειες του, τόσο για το καλοκαίρι όσο και για μετά (αναζήτηση π.χ. κατοικίας). ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: δεν νομίζω ότι έγινε ποτέ θέμα περί ανυπαρξίας ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων λόγω μεγάλου αριθμού φοιτητών ή οτιδήποτε. Τώρα αν το φοιτητή τον νοιάζει περισσότερο να βρει ρετιρέ από το να κάνει τη σωστή επιλογή που θα καθορίσει την υπόλοιπη ζωή του πάει να πει ότι κάτι πάει τραγικά με τη σημερινή νεολαία. ΛΕΝΕ: Επομένως, το καλύτερο για τον υποψήφιο είναι να ιεραρχεί τις επιλογές του ανάλογα με τις πραγματικές επιθυμίες του και όχι σύμφωνα με τις βάσεις του προηγουμένου έτους, και να εξαντλεί όλες τις δυνατές επιλογές. Το πού θα εισαχθεί εξαρτάται μεν από την συνολική του απόδοση, αλλά μόνο εν μέρει: εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις των υπολοίπων υποψηφίων. Η γνώση του βαθμού των εξετάσεων πριν από την συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα είχε ενδεχομένως έννοια μόνο σε δύο περιπτώσεις κλπ. ΑΠΑΝΤΟΘΜΕ: Εδώ είναι που εμείς, οι μαθητές, είμαστε απαράδεκτοι. Οι περισσότεροι με τους οποίους συζήτησα το θέμα αυτό το πρώτο πράγμα που μου είπαν είναι : « μα ναι! Πως είναι δυνατόν να δώσω μηχανογραφικό αν δεν ξέρω πόσο έγραψα;». βρε Μπούυυυυφε! Αυτό είναι το μόνο πράγμα στο οποίο έχουν δίκιο. Έχεις την επιλογή να δηλώσεις όσες σχολές θέλεις, με όποια σειρά θέλεις, με βάση το ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ! Τι σχέση έχει τι έγραψες; Και 10 να νομίζεις ότι έγραψες άμα θες να περάσεις μηχανικός θα το βάλεις! Δεν είναι σωστό επιχείρημα αυτό! Το να γνωρίζουμε το βαθμό μας πράγματι μας αποτρέπει ίσως από το να βάλουμε τις σχολές με τη σωστή ιεράρχηση. Παρόλα αυτά και σε αυτό μπορούμε να τους την πούμε. Άμα αυτός είναι ο σκοπός τους, γιατί δεν μας δίνουν τη δυνατότητα να υποβάλουμε μηχανογραφικά από τη στιγμή λήξης των πανελληνίων ως και τη μέρα πριν βγουν οι βαθμοί μας; ΛΕΝΕ: Στόχος του Υπουργείου είναι η αποφυγή ταλαιπωρίας των υποψηφίων στις Επιτροπές Συγκέντρωσης Μηχανογραφικών Δελτίων και το όφελος των ιδίων και των οικογενειών τους. Η διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού είναι για το Υπουργείο Παιδείας καθαρά διαδικαστική. Όποτε και αν γίνει θα ακολουθηθούν τα ίδια βήματα. Αυτό που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των μαθητών και των οικογενειών τους. ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ: αυτό που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των μαθητών και των οικογενειών τους;XAAAAA XAAAAAAA….Και εδώ έρχεται το βασικό επιχείρημά μας. Πήρατε μια απόφαση που αφορά ΕΜΑΣ , με τη δικαιολογία ότι θα είναι καλύτερα για ΕΜΑΣ, χωρις να ερωτηθεί κανένας από ΕΜΑΣ. Δώστε μας τουλάχιστον το χρόνο να προσαρμοστούμε στην απόφαση αυτήν. Δεν είναι δυνατόν εφόσον ακούγεται μετά το καλοκαίρι όλο αυτό σαν μια «φήμη» , ΤΩΡΑ, 5 μήνες πριν, να μας δηλώνεται ότι πρέπει να πάρουμε μια ΤΕΤΟΙΑ απόφαση. Απλά αυτό. Για τη διαδικασία ως τώρα δεν τέθηκε ποτέ προβληματισμός. Ακόμα και τα παιδιά που είναι αποφασισμένα για το τι θα κάνουν και δεν επιβαρύνονται με την απόφαση αυτή, σίγουρα δεν θα χαν κανένα πρόβλημα η διαδικασία να παραμείνει αμετάβλητη. Απαιτούμε τουλάχιστον κάποια ειλικρίνεια. Σε ένα χρόνο θα έχουμε δικαίωμα ψήφου. Πιστεύω είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε ότι το κράτος πράγματι μπορεί να έχει κάποια συμφέροντα από αυτή την αλλαγή (όπως την προγενέστερη απόφαση να κλείσουν κάποιες δίχως ζήτηση σχολές με αποτέλεσμα λιγότερα έξοδα και εκμετάλλευση των κτιρίων τους αλλιώς κλπ.) ΤΕΛΟΣ, ας μην αναφερθώ στο παραπάνω χρόνο που θα χαθεί απο παραγωγικότατες ώρες μαθημάτων.Έχουν είδη χαθεί αρκετές σχολικές ώρες και το να γίνει αυτή η διαδικασία μέσα στο μάρτιο, μια περίοδο δηλαδή σχετικά παραγωγική στην οποία εντάσσεται και η 7ημερη εκδρομή μας, θα προκαλούσε απλά χάος και θα την κατηστούσε λιγότερο παραγωγική. …1022 ως τώρα τα σχόλια κάτω από τα «επιχειρήματα». Μαμάδων, μπαμπάδων, φοιτητών, καθηγητών, μαθητών. Έχω την εντύπωση ότι ζούμε λίγο σε έναν δικό μας κόσμο. Και εγώ μαζί. Το τονίζω. Εγώ έμαθα μέσω ενός καθηγητή για την δημόσια αυτή διαβούλευση. Ούτε καν συζητήθηκε από μαθητές, ούτε καν ενημερωθήκαμε μέσω του σχολείου. Το παραδέχομαι ότι όσο χρόνο και να μας έδιναν πάλι δεν θα παίρναμε μια τελειωτική απόφαση για το τι πραγματικά θέλουμε.. παρόλα αυτά 5 μήνες παραπάνω, 150 , δηλαδή, σχεδόν, βράδια παραπάνω να κοιτάμε το ταβάνι προτού κοιμηθούμε σκεπτόμενοι πως φανταζόμαστε τον εαυτό μας στο μέλλον, είναι κατι. Δεν θα αναφερθώ σε research που ίσως να κάναμε περί σχολών, είτε επισκέψεις σε πανεπιστήμια κλπ γιατί είναι λίγο ουτοπικά και κανείς δεν θα τα πιστέψει.