• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Κ. Βαρβιτσιώτης' | 26 Απριλίου 2020, 20:13

    Πιστεύω ότι όλοι συμφωνούν πως η πολιτεία οφείλει για διάφορους και προφανείς λόγους να επιβραβεύει τους μαθητές που συμμετέχουν και διακρίνονται σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς. Παιδιά που έχουν αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο για να προετοιμαστούν, να συμμετέχουν και τελικά να διακριθούν σε διαγωνισμούς υψηλών απαιτήσεων ενώ παράλληλα αριστεύουν και στο σχολείο τους αξίζουν της προσοχής της πολιτείας μας. Η δυνατότητα εγγραφής τους καθ υπέρβαση σε Σχολή η Τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που καλύπτει το επιστημονικό αντικείμενο του διαγωνισμού στον οποίο διακρίθηκαν φαίνεται να είναι μία λογική επιλογή της πολιτείας που σίγουρα ελάχιστοι θα διαφωνήσουν. Η εξαίρεση από αυτή τη δυνατότητα των μαθητών που διακρίθηκαν στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής σίγουρα δεν μπορεί να στηρίζεται στη μη ύπαρξη του αντίστοιχου μαθήματος στο σχολικό πρόγραμμα μαθημάτων. Είναι προφανές ότι ο επιστημονικός τομέας που καλύπτει αυτός ο διαγωνισμός ανήκει στη Φυσική με κάθε Φυσικό τμήμα να τον περιλαμβάνει στο πρόγραμμα σπουδών και να τον αναπτύσσει ερευνητικά. Παιδιά με αποδεδειγμένες και πιστοποιημένες δεξιότητες σε αυτό το γνωστικό αντικείμενο, έχοντας χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα μαθηματικά εργαλεία και την επιστημονική μεθοδολογία με αποτέλεσμα να ξεχωρίσουν και να διακριθούν στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας – Αστροφυσικής, δικαιούνται μίας τιμητικής θέσης για σπουδές στο Φυσικό τμήμα της επιλογής τους, γιατί πράγματι το αξίζουν. Για αυτό πρέπει να περιληφθούν και αυτά στις περιπτώσεις που ορίζει το άρθρο 40.