• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΕΑΔ' | 27 Απριλίου 2020, 12:48

    Εν αρχή, θα πρέπει να οριστούν σαφώς και χωρίς δυνατότητα παρερμηνειών, δύο πράγματα, τα οποία θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον παρόντα νόμο και όχι με υπουργικές αποφάσεις εν ευθέτω χρόνο. Το κάθε δημοκρατικό και ευνομούμενο κράτος οφείλει και οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν ακριβώς και σαφώς τον οδικό χάρτη. 1ον Ως τι λογίζεται κατά κεφαλήν εισόδημα. Για την αποφυγή παρερμηνειών, μια εκδοχή είναι η εξής: «Ως κατά κεφαλήν εισόδημα, ορίζεται το συνολικό εισόδημα των μελών της οικογένειας, όπως αυτό προκύπτει από το Ε1 των μελών, διαιρούμενο διά του αριθμού των μελών της οικογένειας». Επιτρέψτε μου να πω, πως οτιδήποτε διαφορετικό από τον σαφή ορισμό σχετικά με το τι λογίζεται ως κατά κεφαλήν εισόδημα, θα δημιουργεί κάθε ακαδημαϊκή χρονιά, αρκετά, αν όχι, πολλά προβλήματα και αδικίες. 2ον Θα πρέπει να ορίζεται σαφώς και χωρίς δυνατότητα παρερμηνειών, ότι το δικαίωμα της πολυτεκνίας, παραμένει και σε διαζευγμένα ζευγάρια που έχουν ξαναπαντρευτεί. Παράδειγμα : ένας άντρας έχει 2 παιδιά από τον πρώτο του γάμο και προβαίνει σε γάμο με μια γυναίκα με την οποία αποκτά άλλα 2 παιδιά. Συνεπώς η οικογένεια αυτή λογίζεται ως πολύτεκνη. Έως τώρα, στο παράδειγμα που χρησιμοποίησα, υπάρχουν περιπτώσεις και δυστυχώς ουκ ολίγες (είναι κάτι γνωστό σε εμένα από την εκτέλεση των καθηκόντων μου), που παιδιά δεν πήραν μετεγγραφή, επειδή δεν θεωρήθηκαν ότι είναι μέλη πολύτεκνης οικογένειας. Επομένως θα πρέπει αν οριστεί σαφώς στον παρόντα νόμο ότι: «Ως τρίτεκνος ή πολύτεκνος θεωρείται ο υποψήφιος που ένας εκ των 2 γονέων του είναι ο φυσικός γονέας, τριών ή περισσοτέρων τέκνων» Με αυτόν τον ορισμό, θα πάψει η οποιαδήποτε παρερμηνεία και οι υπηρεσίες δεν θα δημιουργούν προβλήματα στους πολίτες. Επίσης στην §4, στο τελευταίο εδάφιο, θα πρέπει να προστεθεί η έκφραση «εξαιρουμένου των ισοβαθμούντων στην τελευταία θέση των μετεγγραφομένων» ΩΣ ΠΡΟΣ τους ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ Στο Σύνταγμα της Ελλάδας, στην παρ. 2 του άρθρου 21 ορίζεται ότι: «2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος.» Και ενώ στον παρόντα νόμο, τηρείται η ανωτέρω διάταξη του υπέρτατου νόμου της Ελλάδας, του Συντάγματος, ως προς τους ανάπηρους πολέμου και ειρηνικής περιόδου, τα θύματα πολέμου, τις χήρες και τα ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο, δεν γίνεται το ίδιο και για τους πολύτεκνους. ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ( 4 παιδιά και άνω) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΟΣΟΣΤΟ. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ανθρώπους και να τους βαφτίζουμε με μόρια. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ. ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ. Άλλωστε, δεν επιβαρύνει ούτε οικονομικά αλλά ούτε και στην παρεχόμενη ποιότητα σπουδών, ένας μικρός σχετικά αριθμός, αύξησης των φοιτητών στα τμήματα πλέον του 15%. Βλέπε σχόλιο άρθρου 67 του παρόντος. http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5066&cpage=1#comment-65053 Η εκτός ποσοστών μετεγγραφή των πολύτεκνων, είναι η ελάχιστη προσφορά της Ελλάδας σε αυτούς τους ανθρώπους. Ακόμα και η στρατιωτική θητεία των στρατευσίμων, πολύ πιο σημαντικό αφού αφορά στην αμυντική θωράκιση της χώρας μας, είναι μειωμένη. Σε μια μειούμενη πληθυσμιακά χώρα, αναζητούμε κίνητρα γεννήσεων και όχι εμπόδια και προσκόμματα. Εάν για παράδειγμα αυξηθεί τόσο η μοριοδότηση των τριτέκνων και άνω (όσο ανεβαίνει ο αριθμός των παιδιών τα μόρια να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο) και εν τέλει να προηγούνται στις μετεγγραφές έναντι άλλων, θα έχουμε μια αδικία για τους υπόλοιπους υποψηφίους. Εν κατακλείδι, ΟΙ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ (από 4 παιδιά και άνω) ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ εκτός ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.