• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία Τσιούντου Σύμβουλος ΣΕΠ' | 8 Δεκεμβρίου 2010, 00:21

    Η ετοιμότητα στη λήψη απόφασης για τις σχολές που θα δηλώσει ο υποψήφιος στο μηχανογραφικό του, προϋποθέτει, να έχει γίνει από πριν, σε όλη την σχολική του πορεία, Γυμνάσιο - Λύκειο συστηματική δουλειά ως προς τη διερεύνηση των επαγγελματικών του ενδιαφερόντων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων και αξιών. Απαιτείται δηλαδή, αυτό που λέμε ανάπτυξη της αυτογνωσίας του μαθητή που παράλληλα με την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση για τις σπουδές, τα επαγγέλματα και την κατάσταση στην αγορά εργασίας, θα του δώσει όλα τα εφόδια προκειμένου να σκεφτεί με ωριμότητα και συνείδηση και να αποφασίσει. Από τα παραπάνω, προκύπτει επομένως ότι σε καμμία απολύτως περίπτωση η βαθμολογία δεν θα πρέπει να αποτελεί το κριτήριο επιλογής της σχολής. Στη διαδικασία επιλογής, εκτός από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, στην εποχή μας που τα πράγματα είναι πολύπλοκα και αλλάζουν συνέχεια, οι σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού των ΚΕΣΥΠ και ΓΡΑΣΕΠ μπορούν να προσφέρουν δωρεάν ουσιαστική βοήθεια και στήριξη στο σχεδιασμό και τις επιλογές των νέων. Επειδή η απόφαση δεν είναι κάτι της στιγμής, η πολυετής εμπειρία μου στην προσφορά συμβουλευτικών υπηρεσιών σε πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών με οδηγεί να προτείνω τα παρακάτω: 1. Η υποβολή να έχει διάρκεια 1 μήνα. 2. Η υποβολή να γίνεται μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων π.χ. Από 20 Ιουνίου έως 20 Ιουλίου. Η άποψή μου αυτή στηρίζεται στο γεγονός ότι οι υποψήφιοι λόγω άγχους για τις επικείμενες εξετάσεις, δεν έχουν την ηρεμία και νηφαλιότητα να πάρουν τις τελικές αποφάσεις τους, έστω και αν έγκαιρα μπήκαν στη διαδικασία της επαγγελματικής ανάπτυξης με συμβουλευτική και συζητήσεις με τους γονείς. Η πρόταση για Μηχανογραφικά το Μάρτιο, δεν με βρίσκει γενικά αντίθετη. Όπως επίσης δε με βρίσκει ΓΕΝΙΚΑ αντίθετη και η ηλεκτρονική υποβολή. ΌΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΦΕΤΟΣ! Για το μέλλον ΝΑΙ. Με την ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ όμως ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν θα είναι "οι προς συμπλήρωση ώρες για κάθε περισσευάμενο και εντελώς άσχετο με το αντικείμενο εκπαιδευτικό" αλλά ένα δυναμικό δια βίου σύστημα αληθινής αρρωγής στο μαθητή σε όλη τη διαδικασία των εκπιδευτικών και επαγγελματικών του αποφάσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται ΜΟΝΟ από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στο αντικείμενο. Δηλαδή να γίνει κλάδος στην εκπαιδευση. Στα ΚΕΣΥΠ υπάρχουν εξειδικευμένοι σύμβουλοι όπως γενικά και στα ΓΡΑΣΕΠ. Δεν επαρκούν όμως να προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Γιατί θα έπρεπε για λόγους ισότητας και δημοκρατίας όλος ο μαθητικός πληθυσμός να έχει αυτή τη δυνατότητα τουλάχιστον για 1-3 Ωριαίες συμβουλευτικές συνεδρίες κατά τη μαθητική του πορεία.