• Σχόλιο του χρήστη 'Dimitra T' | 8 Δεκεμβρίου 2010, 01:59

    Είμαι εκπαιδευτικός και έχω σχεδόν είκοσι χρόνια στην εκπαίδευση.Παρακολουθώ από πολύ κοντά τους μαθητές μου όταν διαχειρίζονται το θέμα της απόφασης για της σπουδές τους και ...πάσχω μαζί τους!Πιστεύω πως το πρόβλημα δεν είναι καθόλου το Μάρτιος ή Ιούνιος αλλά η κάλυψη των αναγκών των μαθητών μασ και των οικογενειών τους σε θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού!!! 1.η πληροφόρηση των μαθητών είναι κατά μεγάλο ποσοστό παραπληροφόρηση και ραδιο-αρβύλα...2.τα στερεότυπα τύπου "να μην πάνε χαμένα τα μόρια""δεν υπάρχει χρόνος για Ε.Π.τα παιδιά έχουν διάβασμα""θα διαβάσω όσο μπορώ θα γράψω και μετά θα αποφασίσω"ανθούν και θολώνουν την ορθή κρίση και την συσχέτιση των ευκαιριών με την προσωπικότητα τις ικανότητες και τα όνειρα του κάθε μαθητή ξεχωριστά.3.Μαθητές και οικογένεια ψάχνουν για μαγικές λύσεις,κόλπα,έξυπνες κινήσεις για την επιτυχία,όλα προερχόμενα απ έξω από κάποιον άλλο χάνοντασ τη δυνατότητα να εστιάσουν στον εαυτό και τις γνήσιες επιθυμίες του,τις πραγματικές του δυνατότητες....Η λύση αναμένεται έξωθεν λοιπόν,υπολείπεται η πίστη στον εαυτό,η δύναμη που αντλείται από τη θέληση και το όνειρο...4.οι μαθητές δεν έχουν τον έλεγχο της απόφασής τους!τρομοκρατημένοι από την ανεργία,την κρίση,τον κορεσμό,τις αλλαγές,την ποσότητα και την πολυπλοκότητα της σύγχρονης πληροφόρησης,παραλύουν,"δεν ξέρουν τι θέλουν"5.θα μπορούσα να συνεχίσω έτσι για πολύ... Πιστεύω πως το σύγχρονο Σχολείο έχει τη λύση αλλά δεν την έχει αξιοποιήσει και πιστέψει όσο της αξίζει!!( αναφέρομαι σ αυτούς που σχεδιάζουν τα του Σχολείου και όχι στην εκπαιδευτική Μονάδα!)Ο θεσμός του ΣΕΠ μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί έτσι ώστε όλοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους να έχουν τη στήριξη που χρειάζονται χωρίς να πληρώνουν,συμβουλευτικές υπηρεσίες με υψηλή ποιότητα, έγκυρη πληροφόρηση,συγκεκριμένη στόχευση στην απόκτηση δεξιοτήτων εκ μέρους των μαθητών που θα τους βοηθήσουν να έχουν τον έλεγχο της κατάστασης,κριτική σκέψη,προσωπική επιλογή!Τίποτα απ όλα αυτά δεν είναι άσχετο με τους σκοπούς του Σχολείου γενικότερα.Να υπάρξει Σύμβουλος ΣΕΠ σε κάθε Σχολική μόναδα (ΓΡΑΣΕΠ), με αποκλειστική απασχόληση (ακόμα και ΠΕ ) Να είναι μέσα στις υποχρεώσεις του και η δουλειά με τους γονείς και την τοπική κοινωνία.Η εφαρμογή του ΣΕΠ στην τάξη να επεκταθεί σε όλόκληρη την Α Λυκείου ίσως και στις δύο τελευταίες τάξης να διατίθενται ώρες ή και ημέρες καθορισμένες για θέματα επιλογής σπουδών.Γιατί αν το Σχολείο δεν δώσει έμφαση και στον τομέα των αποφάσεων είναι σα να συνηγορεί σιωπηλά με την απογυμνωσή του από την ουσιαστική παιδεία και τη συρρίκνωσή του σε κάποιο είδος Κέντρου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια,ρόλο μάλιστα που από καιρό καπηλεύεται εις βάρος του το Φροντιστήριο και το ιδιαίτερο.... Ειμαι σε θέση να γνωρίζω πώς υπάρχουν άνθρωποι στη δημόσια εκπαίδευση που έχουν φιλότιμα δουλέψει σ αυτή την κατεύθυνση για χρόνια από θέρσεις ΚΕΣΥΠ ή ΓΡΑΣΕΠ οι οποίοι θα μπορούσαν ερωτώμενοι να προτείνουν ουσιαστικά πράγματα για την ανάπτυξη του ΣΕΠ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΊΗΣΗ ΤΗς ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΌΤΗΤΆς ΤΟΥ. Το θέμα λοιπόν είναι η αξιοποίηση αυτού που έχουμε ως προς το ΣΕΠ,η ενίσχυση και η επέκτασή του,ένα απαιτητικό αλλά και κινητοποιό νομοθετικό πλαίσιο!Αυτό που λείπει και κολοβώνει τόσα χρόνια το ΣΕΠ εγκαταλείποντάς το κάποιες φορές στο ...ελληνικό φιλότιμο που ευτυχώς υπαρχει!