• Σχόλιο του χρήστη 'Χρύσα Γρηγοριάδου' | 27 Απριλίου 2020, 23:31

    Από την αιτιολογική έκθεση σχετικά με την Τ.Θ. εξαγγέλλεται ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για 'ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης' χωρίς όμως να δημοσιοποιούνται τα επιμέρους στοιχεία και στάδια υλοποίησής του. Είναι γνωστή και κατανοητή η ανάγκη να διαμορφωθούν 'εμπεριστατωμένα και στοχευμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και πολιτικές για την βελτίωση των ακολουθούμενων διδακτικών και μαθησιακών προτύπων και μεθόδων'. Πώς; Πότε; Με ποια βήματα; Ποιοι θα τα σχεδιάσουν; Ποιοι θα προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς για τις αλλαγές; Αν κάποιος από το υπουργείο διαβάζει το παρόν, ας προτείνει στην υπουργό, τους υφυπουργούς και τα στελέχη του υπουργείου να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Φινλανδίας: ως μικρή και σχετικά νεοσυσταθείσα χώρα το 1963, μέσα από διακομματικό διάλογο και διεπιστημονική μελέτη, ψήφισε μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έθεσε σε εφαρμογή το 1972. Χρειάστηκαν 9 χρόνια για να προετοιμαστεί η σχολική κοινότητα και η κοινωνία για τις αλλαγές. Κανένα κόμμα δεν 'καρπώθηκε' την επιτυχία της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, αλλά όλη η χώρα απολαμβάνει τα οφέλη του πρότυπου εκπαιδευτικού συστήματός της. (βλ. 'Φυτώρια Ευφυίας', Crehan Lucy, Παν/κές Εκδ. Κρήτης) Αν οι στόχοι σας είναι πραγματικά αυτοί που παραθέτω παραπάνω, κρατήστε αυτό το νομοσχέδιο ως μια βάση μελέτης και συνομιλίας, συγκεντρώστε τις λαμπρές ιδέες και προτάσεις όσων συμμετέχουν σε αυτήν την διαβούλευση και σε συνεργασία με όλες τις πολιτικές δυνάμεις προχωρήστε στην υλοποίηση αλλαγών με μακροπρόθεσμες προοπτικές. Η τακτική 'εκπαιδευτικές αλλαγές με κάθε αλλαγή υπουργού' δοκιμάζεται 200 χρόνια τώρα και κρίνεται από όλους αποτυχημένη. Χρειαζόμαστε αλλαγή τακτικής.