• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος Πουγαρίδης' | 28 Απριλίου 2020, 01:10

    Τη χρονιά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων δίδαξα το μάθημα της Γλώσσας. Με βάση την εμπειρία μου αυτή θεωρώ ότι μπορεί ο θεσμός να επιδράσει θετικά στη μαθησιακή και παιδαγωγική διαδικασία μόνο αν μειωθεί ο όγκος της διδακτέας ύλης και αν εξασφαλιστεί ότι οι καθηγητές και οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν θέματα ίδιου βαθμού δυσκολίας. Είναι αντικειμενικά αδύνατο ο εκπαιδευτικός να διδάξει και ο μαθητής να αφομοιώσει την ύλη στον πραγματικό χρόνο λειτουργίας των σχολείων. Διαφορετικά θα αναγκαστεί ο καθηγητής να καταφύγει σε αλχημείες με αποτέλεσμα να κλονίζεται η εμπιστοσύνη του μαθητή και να εξωθείται σε περαιτέρω αναζήτηση βοήθειας. Παράλληλα, διαταράχθηκε και το ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς οι περισσότεροι αναζητούσαμε ώρες που κανένας δεν ήταν διατεθειμένος να δώσει. Αύξηση του άγχους δημιούργησε και η ανομοιομορφία των θεμάτων. Συνεπώς, αν επιχειρηθεί η φωτοτυπική επαναφορά της Τράπεζας με βάση τα δεδομένα του 2014, αφού επιφέρει αναστάτωση, θα αποτύχει και η σημερινή απαξίωση του Λυκείου θα φαντάζει προτιμητέα. Αν όμως υπάρξει εξορθολογισμός της ύλης και εμπλουτιστεί με θέματα ίδιας δυσκολίας, θα εμπεδωθεί το αίσθημα της δικαιοσύνης σε μαθητές και διδάσκοντες.