• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης' | 8 Δεκεμβρίου 2010, 19:10

    Έχοντας υπάρξει μαθητής του Ενιαίου Λυκείου, θεωρώ ότι το παρόν νομοσχέδιο ορθώς προσπαθεί να εφαρμόσει τα εξής: 1) ηλεκτρονική υποβολή μηχανογραφικού - είναι τρομερή ταλαιπωρία να περιμένεις μαθητές από δύο και τρία σχολεία να τελειώσουν τη δήλωση μέχρι να σε δεχτούν και να απασχολείς καθηγητές μέχρι μέσα ιουλίου σπαταλώντας το χρόνο τους και τους πόρους του κράτους. 2) κατάθεση μηχανογραφικού με χρονικό περιθώριο επεξεργασίας - ίσως ο ένας μήνας να είναι υπερβολικός, αλλά σίγουρα το μέτρο είναι σωστό. Όσον αφορά το αν θα πρέπει να κατατίθενται τα μηχανογραφικά το Μάρτιο ή τον Ιούλιο - προσωπικά θεωρώ ότι είναι πιο σωστό να γίνουν τον Ιούλιο, έχω να αναφέρω τα εξής διαβάζοντας τα προηγούμενα σχόλια: - Δεκτό το γεγονός ότι ο μαθητές είναι αγχωμένοι το Μάρτιο και ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος, το μυαλό είναι πιο καθαρό μετά τις εξετάσεις. - Ωστόσο, το επιχείρημα ότι γνωρίζοντας τους βαθμούς μπορείς να επιλέξεις πιο ορθολογικά το τι θα δηλώσεις και ότι θα "βαδίζεις" στα σίγουρα είναι επιεικώς απαράδεκτο. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παιδιών που δε δήλωσαν κάποια σχολή επειδή όπως φαινόταν δε συγκέντρωναν τα απαραίτητα μόρια και στο τέλος η βάση έπεσε, όπως επίσης υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που πίστευαν ότι άνετα πέρναγαν σε κάποια σχολή και τελικά λόγω μεγάλης ανόδου έμειναν έξω. Η βαθμολογία είναι ένας από τους κύριους παράγοντες, αλλά ακόμα κυριότερος είναι η ζήτηση. Πάντως θα ήθελα το υπουργείο να λάβει υπόψη τα εξής: - Σημασία δεν έχει το πότε, αλλά το τι δηλώνουν οι μαθητές. Είναι μεγάλο το ποσοστό εκείνων που συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τελευταία στιγμή στην κυριολεξία και αυτό κυρίως λόγου του σχεδόν ανύπαρκτου επαγγελματικού προσανατολισμού. Αν κάποιος ήξερε τι τον περιμένει τελειώνοντας τη νομική ή την ιατρική, ίσως να μην την επέλεγε. Να δίνονται στατιστικά στοιχεία ανεργίας κατά κλάδο και κατά περιφέρεια, ενημερωτικά φυλλάδια από τα πανεπιστήμια σχετικά με ειδικεύσεις ανά εκπαιδευτικό ίδρυμα, να γίνονται τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού κλπ. - Δε γνωρίζω αν είναι ακόμα αυτό δυνατό, αλλά είναι απαράδεκτο μαθητές της θετικής να μπορούν να δηλώνουν πχ φιλολογία και της θεωρητικής να μπορούν να δηλώνουν παραϊατρικά ή ακόμα και οικονομικές σχολές. Η πλειοψηφία των φοιτητών στο Ναυτιλιακό Πειραιά για παράδειγμα προέρχονται από τη θεωρητική και παιδεύονται σε μεγάλο βαθμό να περάσουν τα πολύ απαιτητικά μαθηματικά. Θα πρέπει οι καθηγητές τις συγκεκριμένης σχολής να ρίχνουν το επίπεδο των εξετάσεων και άρα δυσκολίας και κατ' επέκταση ανταγωνιστικότητας της σχολής επειδή το Υπουργείο παρέχει αυτή τη δυνατότητα; Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους εσάς που ετοιμάζεστε για τις εξετάσεις και μια θερμή παράκληση: να συμπληρώσετε το μηχανογραφικό ΥΠΕΥΘΥΝΑ και με βάση τις πραγματικές σας επιθυμίες και όχι να βάζετε σχολές απλά για να περάσετε κάπου - θα στερήσετε μια θέση από κάποιον που πραγματικά θέλει να σπουδάσει στη συγκεκριμένη σχολή...Όταν σε 2-3 χρόνια που θα είσαστε με το καλό φοιτητές δείτε ότι κάποιος παράτησε μια σχολή που θέλατε και δεν καταφέρατε να μπείτε, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο πονάει...