• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξης Οικονόμου' | 28 Απριλίου 2020, 08:25

    Αξιότιμη κυρία Κεραμέως, Αξιότιμη κυρία Ζαχαράκη Με το παρόν σχέδιο νόμου γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι για πολλοστή φορά οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται παράτασης πέραν της πενταετίας, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, λαμβάνοντας αποκλειστικά και μόνο τις τακτικές αποδοχές τους στην Ελλάδα, βάλλονται από τις σχεδιαζόμενες προς υλοποίηση επιλογές του Υπουργείου Παιδείας αναγκαζόμενοι να επιστρέψουν στην Ελλάδα μετά τη λήξη του σχολικού έτους , παρόλο που είναι σχεδόν βέβαιο ότι εν μέσω φθινοπώρου ή και αργότερα θα κληθούν για ακόμη μια φορά να στελεχώσουν τα ελληνικά σχολεία στο εξωτερικό που μέχρι τότε θα υπολειτουργούν. Κι αυτό αφού θα έχουν χαθεί ήδη εκατοντάδες διδακτικές ώρες εις βάρος των Ελληνόπουλων της διασποράς ,ενώ πολλοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς που αιτούνται παράταση πέραν της πενταετίας θα έχουν ήδη επιστρέψει μόνιμα στην Ελλάδα. Με δεδομένο λοιπόν ότι οι διαδικασίες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκ νέου απόσπαση ή παράταση της απόσπασης αυτών των εκπαιδευτικών ( στο σχέδιο νόμου δεν ορίζεται αυτό με σαφήνεια ) θα είναι εξαιρετικά χρονοβόρες , γεγονός που θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων της Ομογένειας , αλλά και σεβόμενος το δικαίωμα και των εκπαιδευτικών που θέλουν να αποσπαστούν στο εξωτερικό για πρώτη φορά προτείνω τα ακόλουθα: α.Παροχή της δυνατότητας σε όλους τους εκπαιδευτικούς να αιτούνται απόσπασης και πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο από τη στιγμή που αντίστοιχος χρονικός περιορισμός στα έτη απόσπασης δεν υπάρχει σε κανένα άλλο φορέα του Υπουργείου Παιδείας β. Κατάταξη όλων των ενδιαφερόμενων προς απόσπαση στο εξωτερικό εκπαιδευτικών, αυτών που αιτούνται απόσπασης για πρώτη φορά και αυτών που υπηρετούν πέραν της πενταετίας , σε έναν ενιαίο αξιολογικό πίνακα με βάση αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια , όπως είναι το επίπεδο γλωσσομάθειας της χώρας υποδοχής , δεύτερη ξένη γλώσσα, Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό Δίπλωμα Ανάλογα με τη σειρά κατάταξής τους σε αυτόν τον πίνακα και τις υπηρεσιακές ανάγκες να αποσπώνται λαμβάνοντας το επιμίσθιο αν πρόκειται για πρώτη απόσπαση ή χωρίς επιμίσθιο αν το έχουν λάβει στο παρελθόν. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζονται οι αρχές της ισονομίας και της παροχής ίσων ευκαιριών για όλους τους εκπαιδευτικούς αξιολογούμενοι παράλληλα όλοι με τα ίδια αντικειμενικά κριτήρια. Με εκτίμηση Αλέξης Οικονόμου