• Σχόλιο του χρήστη 'Παλιεράκη Αθηνά' | 28 Απριλίου 2020, 10:43

    Η προσθήκη επιπλέον μαθημάτων γενικής παιδείας στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου καθώς και η Τράπεζα θεμάτων είναι μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν και απέτυχαν. Δεν βρίσκω το λόγο να δοκιμασθούν ξανά με μεγάλο κόστος σε κόπο, χρόνο και χρήμα. Γιατί γίνονται όλα αυτά τώρα εν μέσω πανδημίας; Η τελευταία τάξη στο Λύκειο είναι προπαρασκευαστική των Πανελληνίων εξετάσεων είτε μας αρέσει είτε όχι. Από τότε που ήμασταν κι εμείς μαθητές βρίσκαμε τρόπο να διαβάζουμε μόνο τα μαθήματα των πανελλαδικών, ενώ τα υπόλοιπα υπήρχαν μόνο για να μας ροκανίζουν τον τόσο λίγο αλλά και τόσο πολύτιμο χρόνο που είχαμε για να ασχοληθούμε με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Γιαυτό το φροντιστήριο ήταν θεσμός από τότε. Τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια να σταματήσει όλο αυτό με τα εβδομαδιαία εφτάωρα. Επιτέλους ας γίνει αντιληπτό ότι τα παιδιά δεν θα μάθουν στη Γ λυκείου ότι δεν έμαθαν τα προηγούμενα χρόνια, είναι αργά πια. Αν πάλι το Υπουργείο επιθυμεί να αποδεσμεύσει το σχολείο από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα ήταν μια πολύ καλή κίνηση και τότε θα μπορούσαμε να συζητάμε για γενική παιδεία σε όλες τις τάξεις της σχολικής ζωής. Κι ας ανατεθεί το έργο της εισαγωγής των μαθητών σε φοιτητές στη κάθε Πανεπιστημιακή σχολή η οποία θα εξετάζει ότι αυτή κρίνει απαραίτητο.Ας παραδειγματιστούμε από ελάχιστα πανεπιστημιακά τμήματα που προχώρησαν σε τέτοιου είδους ριζικές αλλαγές με μεγάλη επιτυχία. Όσο όμως υπάρχει αυτός ο άρρηκτος δεσμός Λυκείου και Πανελλαδικών η κατάσταση δεν θα αλλάξει, επί της ουσίας, όσα μαθήματα γενικής παιδείας κι αν προστεθούν. Αντιθέτως θα δυσκολέψει παιδιά και γονείς! Σχετικά με την τράπεζα θεμάτων δεν βρίσκω το λόγο να εξετάζονται όλοι στα ίδια θέματα όταν δεν έχουν όλοι τις ίδιες παροχές. Οι καθηγητές δεν είναι παντού και πάντα στις θέσεις τους από την αρχή της χρονιάς αλλά και κατά την πορεία. Το κάθε σχολείο βιώνει τα δικά του θέματα ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεται και το έμψυχο υλικό που διαθέτει. Δεν είμαστε όλοι "στην ίδια μοίρα" και αυτή η διαφορετικότητα αποδεικνύει ότι η σχολική μονάδα είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που συνεχώς μεταβάλλεται, προοδεύει, αρρωσταίνει, κι όχι ένα εργοστάσιο κοπής "αριστούχων" αλλά και ζορισμένων παιδιών. Το θεωρώ ένα άδικο μέτρο που θα οδηγήσει σε σπατάλη ενέργειας από μέρους των παιδιών και χρήματος από μέρους των γονέων και της πολιτείας. Γιατί αυτές οι εξετάσεις θα έχουν ένα κόστος λόγω του πανελλαδικού τους χαρακτήρα , όσοι έχουν ασχοληθεί καταλαβαίνουν τι εννοώ. Τέλος ας μου λυθεί μια απορία. Γιατί όλο αυτό πρέπει να γίνει τώρα; Αυτό το καιρό που αντιμετωπίζουμε τη μια κρίση μετά την άλλη υγειονομική και οικονομική; Δεν θα μπορούσε να περιμένει ; Γιατί τώρα που ο κόσμος βρίσκεται κλεισμένος στα σπίτια του και το Υπουργείο έχει άλλα πολύ σοβαρότερα θέματα να αντιμετωπίσει; Άθελά μας κάνουμε σκέψεις όχι ευχάριστες και ενδεχομένως και το Υπουργείο άθελα του μας δημιουργεί δυσάρεστες εντυπώσεις. Ας αφουγκραστεί τη διαβούλευση, ας σκεφτεί όλα αυτά που θέλει να νομοθετήσει και ας κάνει το επόμενο βήμα λίγο αργότερα υπό καλύτερες συνθήκες κερδίζοντας έτσι και χρόνο και την εμπιστοσύνη των μαθητών και των πολιτών γενικότερα.