• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΟΠΑΤΑΤΖΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ' | 28 Απριλίου 2020, 20:35

    Με την εισαγωγή του νέου νόμους περί «Αναβάθμισης Σχολείου και άλλες διατάξεις» δημιουργείτε μια πρωτοφανής μετατροπή αναφορικά με τα ΠΕΙ.Σ & τα Π.Σ. της Πάτρας όπου πουθενά στην αιτιολογική έκθεση δεν αναφέρεται η αναγκαιότητα της. Δηλαδή τα κατά παράδοση εδώ και πολλά χρόνια «ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) & ΜΙΚΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΛΥΚΕΙΟ)» να μετατρέπονται από Πειραματικά σε Πρότυπα και τα Πρότυπα έως τώρα ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ & ΓΕ.Λ. ΠΑΤΡΩΝ να μετατρέπονται σε Πειραματικά. Ταυτόχρονα δε ο νομοθέτης, όπως και ο προηγούμενος, καταργεί την αναγκαία διασύνδεση του Πειραματικού Νηπιαγωγείου & Δημοτικού {ΔΙΘΕΣΙΟ (2/Θ) & ΟΚΤΑΘΕΣΙΟ (8/Θ)} του Πανεπιστήμιου Πατρών με το όποιο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) & ΜΙΚΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΛΥΚΕΙΟ) Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στους πρωτύτερους νόμους και στον εν λόγω, διαμέσου και της αιτιολογικής του έκθεσης, τα ΠΕΙ.Σ. είναι σχολικές μονάδες, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού. Η συνέχιση του ιδίου τυχαίου δείγματος, μέσω της διασύνδεσης, στα πειραματικά Γυμνάσια & Λύκεια διασφαλίζει και την ορθότητα, αποτελεσματικότητα και τεκμηρίωση των καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η αλλοίωση της τυχαιότητας του δείγματος από το δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, μέσω νέας κλήρωσης ή εξετάσεων, θα επιφέρει και αλλοίωση των συμπερασμάτων του Πειραματικού και άρα του λόγου για το όποιο έχει ιδρυθεί και λειτουργεί ένα Πειραματικό Σχολείο Δεδομένου των παραπάνω η πρόταση όπως εν πολλοίς παρουσιάζεται ως σχόλιο από συμμετέχοντες στην προκείμενη διαβούλευση είναι να παραμείνει η κατάσταση στην Πόλη Πατρών ως είχε ως τώρα δηλαδή με την λειτουργεία του Πειραματικού Νηπιαγωγείου & Δημοτικού {ΔΙΘΕΣΙΟ (2/Θ) & ΟΚΤΑΘΕΣΙΟ (8/Θ)} του Πανεπιστήμιου Πατρών διασυνδεδεμένα με το υπάρχων ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) & ΜΙΚΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ (ΛΥΚΕΙΟ) στον ενιαίο και αυτοτελή χώρο που προβλέφθηκε να λειτουργεί εντός του Πανεπιστημίου Πατρών όπου και για τον λόγω αυτό ονομάζονται και Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών και τα οποία είχαν μεταφερθεί από την πόλη των Πατρών στον χώρο του Πανεπιστημίου Πατρών, ώστε να εποπτεύονται από άποψη εγκαταστάσεων από αυτό και για να διαδραματίζουν ακριβώς το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Η διασύνδεση τους θεωρείται ζωτικής σημασίας για την λειτουργεία του Σχολείου ως ενιαία οντότητα σε όλο το φάσμα της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενέργεια η οποία είχε για πρώτη φορά παραλειφθεί με τον προηγούμενο νόμο και ως φαίνεται συνεχίζεται να παραλείπεται και με τον υπάρχοντα. Τα δε λειτουργούντα έως τώρα Πρότυπα «ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕ.Λ. ΠΑΤΡΩΝ» να παραμείνουν Πρότυπα. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει από πλευράς διασύνδεσης και στα άλλα Πειραματικά Σχολεία ανά την επικράτεια καθώς η αλλοίωση της τυχαιότητας του δείγματος μέσω όποιας κλήρωσης ή εξετάσεων είναι προφανές στην κοινή λογική αλλά και στα μαθηματικά ότι αλλοιώνει και τα αποτελέσματα που θα επιφέρει το δείγμα. Αλώστε τα Πειραματικά Σχολεία σκοπό έχουν να μεταφέρουν μέσω του Πειραματισμού και των Καινοτομιών την γνώση και τις καλές Πρακτικές στα υπόλοιπα Σχολεία τόσο της ίδιας περιφέρειας όσο και στην Επικράτεια σε σχολεία δηλαδή όπου κατά 100% διατηρείται η σύνθεση και η συνέχεια των μαθητών από την Πρωτοβάθμια στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αρά χρήσιμο θα ήτανε να μεταφέρουμε την γνώση και τις καλές πρακτικές του ιδίου δείγματος από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των ΠΕΙ.Σ. στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των ΠΕΙ.Σ. και να διαπιστώνεται πώς το ίδιο δείγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιδρά, αντιδρά και αφομοιώνει καινοτομίες στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και όχι την επίδραση ενός άλλου δείγματος και όλα μαζί ως μια οντότητα διαπιστώσεων να μεταφερθούν στα υπόλοιπα Σχολεία όπου η διασύνδεση τους είναι αυτονόητη