• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόδημος Τ.' | 29 Απριλίου 2020, 00:30

    Αξιότιμη κυρία Κεραμέως, Αξιότιμη κυρία Ζαχαράκη, θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη να επανέλθει ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού στα πέντε χρόνια με επιμίσθιο. Το αίτημα αυτό αποτελεί πάγια διεκδίκηση από τότε που ο νόμος του κ. Φίλη, χωρίς κανένα πραγματικό όφελος για το ελληνικό κράτος, όρισε ως χρόνο απόσπασης με επιμίσθιο την τριετία. Η ρύθμιση αυτή το μόνο που κατάφερε να επιτύχει ήταν διαμάχες μεταξύ εκπαιδευτικών(παλιών αποσπασμένων και νέων) και να αποτρέπει νέους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση απόσπασης. Επίσης υπάρχουν πολλά παραδείγματα εκπαιδευτικών που αφού υπέβαλαν αίτηση απόσπασης, όταν τους κάλεσαν και έπρεπε να πάρουν την τελική απόφαση, προφανώς ζυγίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά, αποφάσισαν να μην τολμήσουν να υποβάλλουν τον εαυτό τους και τις οικογένειες τους σε μια τέτοια περιπέτεια για μόλις τρία χρόνια. Επίσης σε περίπτωση που ικανοποιηθεί το συγκεκριμένο αίτημα θα έχει θετικό αντίκτυπο στους παρακάτω τομείς: 1. Στους μαθητές των σχολείων, καθώς δεν θα αλλάζουν συνέχεια καθηγητές. Η παρούσα κατάσταση με τις διαρκείς εναλλαγές εκπαιδευτικού προσωπικού δημιουργεί πολλά προβλήματα από παιδαγωγικής άποψης. 2. Στη διοίκηση των σχολείων καθώς θα υπάρχει προσωπικό που έχει μάθει τις ιδιαιτερότητες των σχολείων του εξωτερικού. 3. Στους καθηγητές, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεση τους αρκετό χρόνο να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες ζωής και να προσφέρουν αυτά που πραγματικά μπορούν στους μαθητές τους. Επιπλέον θα ήθελα να αναφέρω ότι πολύ σωστά εκ μέρους του υπουργείου είχε υπάρξει δέσμευση για την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς, για να υποβάλλουν αίτηση απόσπασης στο εξωτερικό. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι οι αποσπάσεις για τα Ευρωπαϊκά σχολεία προβλέπουν τα εννέα χρόνια. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι θέσεις αυτές έχουν την έννοια της απόσπασης και όχι της μόνιμης κατοχής της από κάποιους, γεγονός που δεν προβλέπεται για καμία απόσπαση εντός Ελλάδας. Αυτό θα καταργούσε την έννοια της ισονομίας. Με εκτίμηση.