• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Σ.' | 29 Απριλίου 2020, 20:08

    Ως μαθητής που διακρίθηκε στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2019 (τέταρτη θέση), θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: Σύμφωνα με το άρθρο 40 τα μέλη μαθητικών ομάδων που καταλαμβάνουν θέση στην πρώτη Τριάδα σε Μαθητική Ολυμπιάδα, κερδίζουν την άνευ εξετάσεων εισαγωγή τους σε εθνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, αν το μάθημα στο οποίο αγωνίζονται, αποτελεί εξεταστέο μάθημα της κατεύθυνσης που έχουν επιλέξει. Η ρομποτική θεωρείται από το νόμο ως διάκριση στο μάθημα της πληροφορικής κι έτσι επωφελούνται με την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, μόνο οι μαθητές που έχουν επιλέξει το πεδίο οικονομικών και Πληροφορικής. Η ρομποτική, όμως, αποτελεί ένα κλάδο στον οποίο αξιοποιούνται και γνώσεις μαθηματικών και φυσικής. Έτσι ένας μαθητής που επιθυμεί να σπουδάσει για παράδειγμα ηλεκτρολόγος μηχανικός και έχει μια τέτοια διάκριση, δεν επωφελείται, παρόλο που η συγκεκριμένη σχολή έχει σαν κατεύθυνση τη ρομποτική. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα τμήματα των πολυτεχνείων όλης της Ελλάδας. Επίσης οι μαθητές που έχουν διακρίσεις σε πανευρωπαϊκούς και παγκόσμιους αθλητικούς αγώνες, μοριοδοτούνται για την εισαγωγή τους στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ακόμα κι αν καταλάβουν μια θέση από την 4 έως την 8, κάτι όμως που δεν συμβαίνει για την Ολυμπιάδα Ρομποτικής και τις άλλες Μαθητικές Ολυμπιάδες. Να υπενθυμίσω ότι λαμβάνουν μόρια για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και όσοι αθλητές καταλάβουν μια από τις τρεις πρώτες θέσεις σε πανελλήνιους αγώνες ακόμα και για αθλήματα πολύ μικρής συμμετοχής. Άρα θα πρότεινα τα εξής: 1. Η διάκριση στην ολυμπιάδα ρομποτικής θα πρέπει να συγκαταλέγεται όχι μόνο ως διάκριση για την κατεύθυνση οικονομίας, πληροφορικής, αλλά και για την κατεύθυνση θετικών και τεχνολογικών επιστημών. Άλλωστε από τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, οι μαθητές μπορούν να οδηγηθούν και στα τμήματα πληροφορικής. 2. Θα ήταν δίκαιο οι ολυμπιονίκες πέρα των τριών πρώτων, να επιβραβεύονται με κάποιο ποσοστό μοριοδότησης στις πανελλήνιες εξετάσεις το οποίο θα λειτουργήσει όχι μόνο ως ανταμοιβή και μελλοντικό κίνητρο για περισσότερες συμμετοχές στον εθνικό διαγωνισμό, αλλά κυρίως ως αντίβαρο που θα ισορροπήσει όλες τις <> ώρες διαβάσματος που αφιερώθηκαν σε αυτό το έργο.