• Σχόλιο του χρήστη 'Νικολέτα Αλεξανδρίδου, Επί πτυχίω φοιτήτρια Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης' | 2 Μαΐου 2020, 14:28

    Αρχικά, θέλω να ευχηθώ Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη, με υγεία σε όλους! Στη συνέχεια, θα ήθελα να εκφράσω μερικές σκέψεις μου για την επαναφορά και την σπουδαιότητα των Λατινικών. Σ' αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι θα προσπαθήσω να βάλω στην άκρη το συναισθηματικό κομμάτι λόγω σπουδών, και να είμαι αντικειμενική στην κρίση μου. Ωστόσο, οι προτάσεις μου, που θα αναπτυχθούν παρακάτω εν συντομία, για την βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος, σαφέστατα και είναι προσωπικές και αποτέλεσμα ενασχόλησης με τις Κλασικές σπουδές. Η είδηση της επιστροφής των Λατινικών με γεμίζει χαρά όχι μόνο ως Φιλόλογο αλλά και επειδή πιστεύω ότι όλοι οι μαθητές έχουν να μάθουν πολλά από αυτό το μάθημα. Κι αυτό διότι όλες οι ρομανικές γλώσσες (γνωστές ως λατινογενείς) προέρχονται από τα Λατινικά. Οι ορολογίες στις επιστήμες της Φιλολογίας, της Ιατρικής, της Νομικής κ.α. είναι στα λατινικά. Οι μαθητές αποκομμένοι από αυτήν την γλώσσα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν λέξεις που δεν θα γνωρίζουν. Δεν νοείται να δώσει κάποιος εισαγωγικές εξετάσεις για ένα από τα επτά Τμήματα Φιλολογίας χωρίς να γνωρίζει Λατινικά! Επιπλέον, για τους Κοινωνιολόγους που θα βιαστούν να απαντήσουν με αρνητικά σχόλια για την επιστροφή των Λατινικών -κοιτάξτε που τώρα μπήκαν κι αυτοί στο παιχνίδι- οι Φιλόλογοι δεν ζητάμε παραγκωνισμό του μαθήματός τους αλλά συνύπαρξη. Η Κοινωνιολογία μπορεί να διδάσκεται ως ελεύθερης Γενικής Παιδείας για τους μαθητές που το επιθυμούν. Τα Λατινικά καλό θα ήταν, όμως, να διδάσκονται σε όλες τις κατευθύνσεις του Λυκείου όπως γίνεται πλέον με την Νεοελληνική Λογοτεχνία. Παρ' όλα αυτά, σημαντικό βήμα για την βελτίωση της διδασκαλίας θα είναι η συγγραφή νέων εγχειριδίων από ειδικούς (δηλαδή από Πανεπιστημιακούς της Φιλολογίας) με την προσθήκη μιας ενότητας για τον Λατινικό πολιτισμό. Αυτά είναι ελάχιστα από τα πάρα πολλά οφέλη των Λατινικών και κατ' επέκταση των Κλασικών Σπουδών