• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Αντωνίου' | 2 Μαΐου 2020, 18:26

    Χριστός Ανέστη και καλό μήνα.Ως πρωτοετης φοιτήτρια στο τμήμα της ελληνικής Φιλολογίας του Δημικριτείου Πανεπιστημίου Θράκης θα ήθελα να εκφράσω την ευαρέσκεια μου στην αξιότημη υπουργό παιδείας για την επιθυμία της στην επαναφορά των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για το επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών,ή της θεωριτικής κατεύθυνσης,όπως συνηθίζεται να αποκαλείται.Τα Λατινικά χαρακτηρίζονται ως <> γλώσσα αυτο που λησμονείται είναι οτι είναι η <> των ευρωπακών κοινωνιών.Είναι συγγενής με την αρχαία ελληνική στην μορφολογία και στην δομή.Ορολογίες σημαντικών επιστημιών είναι γραμμένες στα λατινικά.Μην ξεχνούμε ότι το νομικό δικαίο μας είναι και θα είναι η εξέλιξη του ρωμαϊκού δικαίου και ετσι η μη επαρκής γνώσης της <> γλώσσας θα είναι ικανή στην μη κατανόση του απο τους νομικούς.Μια μομφία προς τα λατινικά είναι αποστήθιση τους.Η κοινωνιολογία απαιτεί κάτι διαφορετικο?Δεν επιβαρύνει με ακόμη ένα μάθημα για αποστήθιση σε μια ήδη επιβερυμένη κατεύθυνση με τέτοιου είδος μαθήματα?Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το γεγονός, ότι η κοινωνιολογία προβάλει τα μεταβαλλόμενα κοινωνικά φαινόμενα και τις αξίες που προστάζει το Δημοκρατικό Πολίτευμα μας.Αυτά όμως διδάσκονται ακόμη από το γυμνάσιο με το μάθημα της Κοινωνικής Πολιτικής και έτσι οι μαθητές τα έχουν κατανοήσει και δεν πρέπει να γίνει στην Γ' λυκείου ειδικά κάτω από την πίεση των πανελλαδικών εξετάσεων.Οι έφηβοι θεωρούνται ήδη πολίτες με το δικαίωμα της ψήφου στις εκλογές.Άλλωστε όλα αυτά ήταν θησαύρισμα της Κλασσικής Παράδοσης της χώρας μας που σε αυτήν συγκαταλέγονται και τα λατινικά.Κατά την ταπεινή μου γνώμη μου<> του υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να είναι πως να βρεί τρόπο οι μαθητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την αξία των λατινικών και της ιστορίας του και πριν απο την Γ' λυκείου!!