• Σχόλιο του χρήστη 'Κ.' | 2 Μαΐου 2020, 19:47

    Η επαναφορά των Λατινικών αποτελεί αδήριτη ανάγκη για όσα γράφτηκαν στα παραπάνω σχόλια. Επιπλέον, τα Λατινικά δεν μπορούν να λείπουν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς μέσα από τα Λατινικά, όπως και μέσα από τα Αρχαία Ελληνικά, ο κόσμος γύρω μας βγάζει λίγο περισσότερο νόημα. Οι λέξεις παύουν να είναι αυθαίρετες και μαζί τους και τα νοήματα. Έχετε παρατηρήσει πώς γυαλίζουν τα μάτια των μαθητών μας την ώρα που συνειδητοποιούν ότι το αγγλικό caution προέρχεται από το cautum, όταν πλέον κατανοούν τι σημαίνει accident ή όταν τους εξηγούμε τι σημαίνει ASICS ή όταν μέσα στην τάξη μεταφράζουμε τα ξόρκια του Χάρρυ Πότερ; Αρχίζουν να νοιάζονται λίγο περισσότερο, να διερωτώνται λίγο περισσότερο και διερωτώμενοι πλησιάζουν κείμενα που έχουν να τους δώσουν τροφή για σκέψη: λέει το κείμενο για ένα κοράκι: μένετε στο κοράκι όταν διδάσκετε την ενότητα 29; Ελπίζω όχι. Από το κοράκι πάμε στον Αύγουστο, από τον Αύγουστο στον Μάρκο Αντώνιο, από τον Μάρκο Αντώνιο στην Κλεοπάτρα, από την Κλεοπάτρα στις συνήθειες τις Αιγύπτου κοκ. Αλλαγές στον τρόπο που εξετάζεται και διδάσκεται το μάθημα χρειαζόμαστε και όχι πονάει πόδι, κόβει πόδι. Τα Λατινικά προσφέρουν συστηματοποιημένη γνώση σε τόσα πολλά επίπεδα. Η σπορά γίνεται και ο θερισμός έρχεται μετά. Και είναι αργός και γι’αυτό οι πολλοί θα πουν όχι στα Λατινικά. Για την εγκληματικότητα, τον ρατσισμό μιλάμε στην Έκθεση, στη Λογοτεχνία, στη Φιλοσοφία, στα Αρχαία Ελληνικά, ποιος ο λόγος για ένα ακόμη γραμμικά εξεταζόμενο και αποστηθιζόμενο πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα; Ας κρατήσουμε την Κοινωνιολογία στα μαθήματα Γενικής. Η Κοινωνιολογία διατρέχει όλα τα μαθήματα γιατί είναι κοινωνία. Δεν υπάρχει λόγος να είναι πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα.