• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρίνα Γρίβα' | 2 Μαΐου 2020, 21:14

    Εν μέσω πανδημίας λοιπόν, με κλειστές όλες τις εκπαιδευτικές δομές μπαίνει σε ψήφιση ένα νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία! Κι ενώ άμεσα εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι καλούνται να μπουν ξανά στην τάξη χωρίς οδηγίες και προστασία, αμφότεροι μες στο φόβο και την αμφιβολία. Τη στιγμή που τα ΔΙΕΚ συστεγάζονται με λύκεια και λειτουργούν με ελλιπή εργαστηριακό εξοπλισμό και εκπαιδευτικά εργαλεία, τη στιγμή που οι εκπαιδευτές ενηλίκων εργάζονται χωρίς συμβάσεις κι απλήρωτοι για μήνες ενώ συνεισφέρουν οικονομικά αυτοβούλως και με όσα μέσα διαθέτουν για την εξυπηρέτηση των εργαστηριακών αναγκών και τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας, η κυβέρνηση επιλέγει να θέσει με το νέο πολυνομοσχέδιο αποκλειστικά το θέμα εισαγωγής των διδασκόντων στα ΔΙΕΚ εισάγοντας ένα ακόμα μητρώο συγκέντρωσης φακέλων μη ηλεκτρονικό και με καμία διευκρίνιση για όσα έπονται επί των κριτηρίων ένταξης κάνοντας τα στραβά μάτια ως προς τις χρόνιες λειτουργικές ανάγκες των ΔΙΕΚ και προσβάλλοντας το επίπεδο των πτυχιούχων εκπαιδευτών ενηλίκων που εξυπηρετούν τις πάγιες διδακτικές ανάγκες των ΔΙΕΚ. Προϋπόθεση για την εισαγωγή στο νέο μητρώο φαίνεται να είναι η εν ενεργεία ιδιότητα του δημόσιου υπάλληλου/λειτουργού, του ελεύθερου επαγγελματία και των ιδιωτικών εταιρειών, αποτρέποντας από τη συμμετοχή την πλειονότητα του συνόλου των εκπαιδευτών ενηλίκων. Αποκρύπτεται πλήρως η δυνατότητα ή μη ένταξης στο νέο μητρώο των πτυχιούχων εκπαιδευτών ενηλίκων που ασχολούνται κατ' αποκλειστικότητα με τη διδασκαλία, που διαθέτουν ταυτόχρονα πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων και στον επαγγελματικό τους κλάδο και οι οποίοι κατατάσσονται στο μητρώο ως άνεργοι βάση της λειτουργίας των δομών εκπαίδευσης (έναρξη ανάθεσης διδακτικού έργου Οκτώβριο με λήξη τον Ιούνιο). Επίσης δεν υπάρχει καμία διευκρίνιση για τον τρόπο που θα μοριοδοτηθούν τα ακαδημαϊκά προσόντα, η διδακτική εμπειρία, καθώς και το αν θα συμπεριληφθούν κοινωνικά κριτήρια. Επίσης δε διευκρινίζεται τι θα αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία ανά κλάδο και πως αυτό θα οριστεί στους ενοποιημένους κλάδους εκπαιδευτών ενηλίκων. Τέλος κι αυτό μένει αδιευκρίνιστο...θα τηρείται σειρά προτεραιότητας στις αναθέσεις μαθημάτων βάση κατάταξης του εν λόγω πίνακα ή θα αρκεί η ένταξη σε αυτόν κι οι αναθέσεις θα γίνονται κατά το δοκούν; Θα χρειαστεί και πάι να πληρώσουμε να να μπούμε σε ένα ακόμα μητρώο; Υπάρχει ήδη ένα μητρώο εκπαιδευτών ενηλίκων, εκείνο του ΕΟΠΠΕΠ, το οποίο μπορεί να εκσυγχρονιστεί και να γίνει ηλεκτρονικό βγάζοντας μας από την κοστοβόρα και χρονοβόρα διαδικασία της κατάθεσης φακέλων σε ετήσια βάση. Για ποιο λόγο γίνονται όλα αυτά λοιπόν;