• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Ο.' | 2 Μαΐου 2020, 21:43

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μητέρα μαθήτριας που φοιτά στην Α’ Γυμνασίου του 2ου Πειραματικού Σχολείου Αθηνών, το οποίο μετατρέπεται με το παρόν νομοσχέδιο σε Πρότυπο Σχολείο. Η επιλογή μου για τη συμμετοχή του παιδιού μου στην κλήρωση για το πειραματικό ήταν συνειδητή, γνωρίζοντας ότι το κριτήριο επιλογής δεν ήταν η αριστεία, αλλά η τυχαία επιλογή για ένα σχολείο που εφαρμόζει καινοτόμες και πειραματικές μεθόδους διδασκαλίας. Επίσης, στην επιλογή μου βάρυνε το γεγονός ότι το Γυμνάσιο διασυνδεόταν αυτόματα με το αντίστοιχο Λύκειο, πράγμα που σε όλα τα σχολεία είναι αυτονόητο, καθώς οι βίαιες αλλαγές περιβάλλοντος στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας, μπορεί να είναι επιβαρυντικές για την ψυχική ανάπτυξη του παιδιού. Ιδιαίτερα δε στην ηλικία που τα παιδιά θα βρίσκονται στο Λύκειο, όπου η προσπάθειά τους για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο αρχίζει πια από την Α’ Λυκείου με τη γνωστή πίεση και άγχος που αυτό επιφέρει. Η παραπάνω αλλαγή στον χαρακτήρα του σχολείου από πειραματικό σε πρότυπο, που φέρνει το παρόν νομοσχέδιο, ουσιαστικά δεν επιφέρει άλλες αλλαγές μεταξύ των δύο τύπων σχολείων, παρά μόνο στο κριτήριο της αριστείας. Αυτό οδηγεί στην αναζήτηση της μόνιμης επιβεβαίωσης του μαθητή ως αρίστου, μέσα από εξετάσεις, δημιουργώντας επιπλέον ψυχική και οικονομική επιβάρυνση στους μαθητές και στους γονείς τους, που καλούνται να αποδεικνύουν επανειλημμένα ότι μπορούν να συνεχίζουν να βρίσκονται σε περιβάλλον αρίστων. Το δε 2ο Πειραματικό Σχολείο, κατά τη γνώμη μου, σε τίποτα δεν υπολείπεται από ένα Πρότυπο αυτή τη στιγμή, σε σχέση με τα υπόλοιπα κριτήρια, πέραν αυτού της αριστείας των μαθητών και δεν νομίζω ότι το επίπεδο των μαθητών επηρεάζει την ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται στο σχολείο. Εκφράζω και γω λοιπόν την απόγνωσή μου, τη δυσαρέσκειά μου και την αγανάκτησή μου για τη απότομη αλλαγή του χαρακτήρα του σχολείου μας που το μόνο που θα πετύχει θα είναι δημιουργηθεί περισσότερο άγχος, αναστάτωση και αβεβαιότητα στον οικογενειακό προγραμματισμό και επιβάρυνση ψυχική και οικονομική στους γονείς. Θα πρέπει επομένως να μην ισχύσει η διάταξη που αφορά τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 2ο Πειραματικό Λύκειο και αυτό να διασυνδεθεί αυτόματα με το αντίστοιχό του Γυμνάσιο, όχι μόνο για τους φετινούς αποφοίτους του Γυμνασίου, αλλά και για όσους έχουν κάνει ήδη την επιλογή για εισαγωγή στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο μέσω της κλήρωσης και ήδη φοιτούν σ’ αυτό. Η διασύνδεση των δύο βαθμίδων είναι επιβεβλημένη για το ενιαίο της β’θμιας εκπαίδευσης και το γεγονός ότι το Λύκειο δεν είναι υποχρεωτική εκπαίδευση, δε θα πρέπει να αποτελεί κριτήριο, ώστε να παρεμβληθούν εισαγωγικές εξετάσεις. Με τιμή Μητέρα μαθήτριας 2ου Πειραματικού Σχολείου Αθηνών