• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμητρα Φίντζου' | 3 Μαΐου 2020, 02:34

    ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ως γονέας μαθητή του Πειραματικου Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης όταν έβαλα το παιδί σε διαδικασία κλήρωσης για την φοίτηση του στο νηπιαγωγείο γνώριζα τόσο τον χαρακτήρα του πειραματικού σχολείου που θα φοιτησει το παιδί εαν πετύχει στην κλήρωση όσο και το γεγονός ότι θα φοιτησει στο συγκεκριμένο σχολείο για το υπόλοιπο της σχολικής του ζωής, μακριά από την γειτονιά του, με τους ίδιους συμμαθητές. Οι μαθητες έχουν ήδη δημιουργήσει αρρηκτους δεσμούς φιλίας και είναι εκπαιδευμένοι στην ικανότητα συνεργασίας με τους συμμαθητές τους για τον κοινό σκοπό της εκπαιδευσης. Οι εξετάσεις πέραν της άλωσης της παιδαγωγικής διαδικασίας, μπορούν να προκαλέσουν άγχος αποχωρισμού του μαθητη από τους φίλουςλ , ψυχολογική πίεση, προβλήματα που μεταδίδονται στο σπίτι, κοινωνική πίεση, πίεση προσδοκιών. Μειώνει την κριτική ικανότητα του μαθητή, τού αρνείται το δικαίωμα στην πρωτοβουλία, στην ελεύθερη έκφραση των απόψεων, των μεθόδων και των προβληματισμών του. Τον βάζει σε ένα προκατασκευασμένο μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσει χωρίς παρεκκλίσεις. Σε ένα μονοπάτι που είναι αφόρητα γραμμικό και άγονο. Σκοπός του δημόσιου σχολείου είναι να επιμορφώσει και να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά όλων των Ελλήνων και όχι μόνο τα εξυπνότερα και τα ικανότερα. Επίσης είναι σημαντικό τα πιο προχωρημένα παιδιά, όχι μόνο να μπορούν να συνυπάρξουν με τα υπόλοιπα παιδιά, αλλά να μπορούν παράλληλα να συνεργαστούν μαζί τους και να τα βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις όποιες μειονεξίες τους σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.