• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 3 Μαΐου 2020, 11:54

    Δεδομένου ότι πρόκειται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρέπει φυσικά να λάβουμε υπόψη τις ανάγκες της. Νομίζω ότι απατώνται όσοι νομίζουν ότι μία γλώσσα μπορεί να διδαχτεί ξαφνικά στα τεράστια ακροατήρια των Πανεπιστημίων μας μέσα σε ένα ή δύο εξάμηνα. Δυστυχώς, για λόγους που δεν χρειάζεται να συζητηθούν εδώ, το Τμήμα Φιλολογίας στο ΕΚΠΑ, παραδείγματος χάρη, διαθέτει μόνο 9-10 μαθήματα Λατινικών (υποχρεωτικά μόνο τα 8 και μόνο για την κατεύθυνση Κλασικής Φιλολογίας). Αν το ένα ή τα δύο από αυτά (Α και Β εξάμηνο) "χαθούν" για να διδαχθούν οι φοιτητές χωρίς καμία βάση την λατινική γλώσσα, οι φοιτητές θα έχουν λιγότερες ευκαιρίες για επαφή με την Λατινική Λογοτεχνία, την οποία θα αναγκαστούν μάλιστα να μελετήσουν με αρκετές δυσκολίες λόγω ελλιπούς εξοικείωσης με την γλώσσα. Αντίθετα, θεωρώ πιο εφικτό να εξοικειωθεί κανείς με βασικές αρχές, πορίσματα, εκπροσώπους κ.λπ. μιας επιστήμης, όπως συμβαίνει σε όλα τα πανεπιστημιακά Τμήματα με τα Εισαγωγικά μαθήματα. Η γνώση λατινικών είναι απαραίτητη για τα Τμήματα των Φιλοσοφικών Σχολών και όχι μόνο. Ας μην καταφέρουμε ακόμη ένα πλήγμα στις Κλασικές Σπουδές.