• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 3 Μαΐου 2020, 15:00

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ. Η Κοινωνιολογία ως επιστήμη - τα συμπεράσματά της οποίας επικυρώνονται μέσω των τεχνικών και μεθόδων έρευνας-δημιουργήθηκε από στοχαστές του 19ου αιώνα ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που κατέβαλαν για να εξηγήσουν την κοινωνική πραγματικότητα η οποία άλλαζε ραγδαία εξαιτίας της Γαλλικής και της Βιομηχανικής επανάστασης που είχε προηγηθεί ή βρισκόταν σε εξέλιξη.Τον 20ο αιώνα δίπλα σε έννοιες ,που ήδη είχε αναλύσει, όπως εκβιομηχάνιση . θεσμοί, ανάπτυξη, προσθέτει νέες όπως στερεότυπα, προκαταλήψεις, αλλοτρίωση, τρομοκρατία που αποτέλεσαν σημαντικά προβλήματα για όλο τον κόσμο του περασμένου αιώνα.Η συμβολή όμως της Κοινωνιολογίας γίνεται περισσότερο απαραίτητη και στις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα αφού καθίσταται η επιστήμη εκείνη που μπορεί να φωτίσει τις παραμέτρους σύγχρονων φαινομένων όπως παγκοσμιοποίηση, σχέση τεχνολογίας , εκπαίδευσης και εργασιακών σχέσεων καθώς και πολλά άλλα. Ένα ελληνικό σχολείο χωρίς το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο , δηλαδή με το γόητρο που της αντιστοιχεί στην συνείδηση του κόσμου, είναι φτωχότερο. Το δίλημμα που τίθεται Λατινικά ή Κοινωνιολογία είναι ψευδές αφού και τα δύο μαθήματα συμβάλλουν με διακριτό τρόπο στην εκπαίδευση των μαθητών.Το μεν μάθημα των Λατινικών συντελεί στην συνείδηση της διαχρονικότητας του ευρωπαϊκού πολιτισμού η δε επιστήμη της Κοινωνιολογίας συντείνει στην εξήγηση κοινωνικών φαινομένων που είναι αποτέλεσμα της διάχυσης του παγκόσμιου πολιτισμού και της ενσωμάτωσης κάθε μέρους του πλανήτη στην παγκόσμια οικονομία. Επειδή λοιπόν στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών ,αλλά στην πραγματικότητα και Κοινωνικών σπουδών , μπορούν να συνεισφέρουν και τα δύο μαθήματα προτείνω , στην διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων , να χρησιμοποιούνται διαζευκτικά και τα δύο δηλαδή ή Κοινωνιολογία ή Λατινικά ανάλογα με την προτίμηση που θα κάνουν οι μαθητές.